کد خبر: ۱۶۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 11
وحشت از روی آوردن جوانان به مصرف انواع مواد مخدر از جمله کابوس‌های پدر و مادرهاست و هنگامی که مصرف این مواد در ظاهر هیچ نشان و نشانه‌ای نداشته باشد، ترس والدین به مراتب بیشتر هم می‌شود
شفاآنلاین>اجتماعی> وحشت از روی آوردن جوانان به مصرف انواع مواد مخدر از جمله کابوس‌های پدر و مادرهاست و هنگامی که مصرف این مواد در ظاهر هیچ نشان و نشانه‌ای نداشته باشد، ترس والدین به مراتب بیشتر هم می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، مسأله‌ای که این روزها ذهن والدین را بشدت به خود مشغول کرده، مصرف موادی است که هیچ آثار ظاهری و جسمی در پی ندارد و گاه پدرها و مادرها ماه‌ها بعد و از طرز تغییر شدید رفتار فرزند خود متوجه مصرف این مواد می‌شوند. چطور می‌توان این دغدغه و احساس ترس شدید را کاهش داد؟ مصطفی آب روشن در این باره می‌گوید: مسأله مهم آگاهی بخشی نسبت به مضرات(Harms) و آثار مواد مخدر صنعتی به جوانان است تا ذهن جوانان نسبت به این واقعیت تلخ واکسینه شود. به گفته این جامعه شناس، بذر مصرف مواد خیلی قبل‌تر از جوانه دادن، می‌تواند در بطن خانواده خشک شود؛ چنانچه فرزندان‌مان را آگاه بار بیاوریم و  چشم او را با آگاهی‌های اجتماعی(social) بازکنیم و قدرت «نه» گفتن را در او ایجاد کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: