کد خبر: ۱۶۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 08
آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویدادهای متعددی از جمله واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان همراه بود که به برخی از مهم‌ترین این موارد اشاره می‌شود
شفاآنلاین>اجتماعی> آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویدادهای متعددی از جمله واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان همراه بود که به برخی از مهم‌ترین این موارد اشاره می‌شود.

به گزارش شفاانلاین، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مقرر شد کمیته مرکزی از تعدادی از نمایندگان این کمسیون و کمیسیون عمران موضوع آیین نامه اردو‌های دانش آموزی را مورد بررسی قرار دهند و تکالیفی برای سایر دستگاه‌ها مشخص شد.

وی افزود: براین اساس آموزش و پرورش موظف شد تا بازنگری شرایط اردو‌های دانش آموزی را با سرعت بیشتر انجام دهد و از سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت راه، وزارت بهداشت و پلیس راهور استفاده کند و بعد از تصویب این آیین نامه در شورای عالی آموزش و پرورش، سال تحصیلی آینده اردو‌های دانش آموزی با ضوابط جدید برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اکنون با تاکید رییس جمهور اردو‌های دانش آموزی در شب لغو شده است، تصریح کرد: تا زمانی که آیین نامه جدید به نتیجه برسد این رویه ادامه دارد.

بطحایی اظهار کرد: از آنجایی که نکات مبهم در حادثه داراب وجود دارد کمیته‌ای از مسئولان بازرسی و حراست آموزش و پرورش تشکیل شده تا موضوع یه طور کامل پیگیری شود.

اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تجهیز مدارس
محمدتقی‌ نظرپور‌ رئیس سازمان نوسازی، توسعه(Development) و تجهیز مدارس‌ در مورد فضای آموزشی‌ در کشور اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون‌ 20 درصد فضاهای‌ کشور توسط خیّرین‌ ساخته شده است و اکنون این رقم به 50 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس‌ گفت: ردیف مستقلی در قانون بودجه برای مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی در نظر گرفته شده و همچنین ردیفی‌ برای تخریب و بازسازی‌ در نظر گرفتیم‌ و مقاوم سازی 965 کلاس‌ برای امسال در دست اقدام است.

نظرپور‌ به وضعیت سیستم‌های گر‌مایشی استاندارد مدارس اشاره و بیان کرد: اکنون حدود 85 درصد سیستم‌های گرمایشی‌ مدارس استاندارد هستند و سعی داریم در بحث استانداردسازی‌ سوخت را داخل کلاس‌ها خارج کنیم‌.

وی در مورد تجهیزات مدارس(schools) و تأمین آن اظهار کرد: ردیفی‌ در بودجه سال 96 تحت عنوان تجهیزات مدارس‌ در نظر گرفته شده‌ که براین اساس 100 میلیارد تومان اعتبار‌ برای این مسئله در نظر گرفته‌ایم‌.

آزمون تیزهوشان آفت نظام آموزشی کشور
رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: ما با تمام قدرت از توانمندی های دانش آموزان دفاع و اعلام کردیم معلمان ما بسیار توانمند هستند برای آموزش های ضمن خدمت معلمان براساس نیازهای اعلام شده برنامه داریم.

حکیم زاده با بیان اینکه باید دوران کودکی و اقتضائات آن را به رسمیت شناخته شود، گفت: امروزه برگزاری آزمون های تیزهوشان در پایه هفتم تاثیر بسیار مستقیمی بر ارزشیابی کیفی توصیفی در دوره ابتدایی دارد با صراحت اعلام کردیم کودکان ما در مدرسه قرار نیست تست بزنند.

وی یادآور شد: یکی از آفت هایی که نظام آموزشی ما را تهدید می کند برگزاری آزمون های تیزهوشان است و باید خانواده ها در این رابطه آگاه شوند که دانش آموزان در سن کودکی دچار استرس قبول شدن در آزمون ها را نداشته باشند.

رشته‌های مهارتی انتخاب 30 درصد دانش‌آموزان پایه دهمی
علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مورد آخرین وضعیت ثبت نام دانش‌آموزان بیان کرد: تا روز ۱۳ شهریور ماه ۱۲ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۳۵۶ نفر در سامانه سناد ثبت نام شدند که از این تعدادهفت میلیون و ۴۸۹ و ۲۵۳ نفر در مقطع ابتدایی، ۲ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۲۵۴ نفر در مقطع متوسطه اول، یک میلیون و ۸۶۶ هزار و ۹۱۸ نفر درمقطع متوسطه دوم نام نویسی داشتند.

وی افزود: ۶۷۹ هزار و ۱۵۵ نفر در پایه دهم ثبت نام کردند که ازاین تعداد 12/2 درصد در رشته ریاضی، 30/4 درصد در رشته تجربی، 27/1درصد در رشته انسانی، ۱۵ درصد در شاخه فنی و حرفه‌ای و 14/7 درصد در کاردانش ثبت نام کرده اند.

اعلام جزئیات قصور در حادثه دانش آموزان هرمزگانی تا ۲ روز آینده
سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در اخبار ساعت 21 در خصوص وضعیت حادثه اردوی دانش آموزان هرمزگانی عنوان کرد: محور بندعباس به شیراز مسیر پرتردد و خطرناکی است و حرکت خودروی حامل دانش آموزان در چنین ساعتی از شب نباید انجام می گرفت و از این به بعد از نهادهای ذیربط برای ارتقای کیفیت و استانداردهای اردوها و فعالیت هرچه بهتر بهره خواهیم گرفت.

بطحایی با اشاره به اینکه هنوز به پاسخی قطعی برای حرکت دیرهنگام اتوبوس نرسیدم، بیان کرد: مواردی از این قبیل باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در مورد زمان بازنگری در اردوی دانش آموزی اظهار کرد: تا پیش از آغاز سال تحصیلی آیین نامه را بازنگری خواهیم کرد و تا زمانی که این روند انجام نشود براساس بخشنامه ای که امروز صادر شد کلیه تردد دانش آموزان برای اردوهای دانش آموزی هنگام شب ممنوع شده و حتی الامکان از قطار برای جابجایی استفاده خواهد شد.

اردوهای دانش‌آموزی رویکردی‌ کارآمد برای آموزه‌های تربیتی
عبا‌سعلی باقری مدیرکل‌ آموزش و پرورش شهر در مورد روند برگزاری اردوهای‌ دانش‌آموزی، اظهار کرد: امسال اردوهای بسیاری برگزار شد و خوشبختانه‌ بازخوردهای‌ مثبتی از آن دریافت کردیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارآمدترین‌ روش‌های تربیتی‌ برگزاری اردوهای دانش‌آموزی است، افزود: دانش‌آموزان مهارت‌های ارزشمندی‌ را در طول برگزاری اردو و محیط خارج از خانه تجربه می‌کنند اما باید کیفیت و امنیت این اردو ارتقاء پیدا کند و اصل موضوع اردو در نظام آموزشی ضروری است.

ثبت‌نام بیش از ۳۸۰ هزار اتباع خارجی در مدارس کشور
علی حسینی معاون سازمان امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور  در خصوص روند ثبت نام اتباع خارجی در مدارس عنوان کرد: با توجه به بخشنامه آموزش و پرورش برای ثبت‌نام اتباع خارجی در نظر گرفتیم کار این گروه در مدارس اجرایی خواهد شد.

وی افزود: مدارس کشور باید با دریافت کارت حمایت تحصیلی روند ثبت‌نام برای اتباع خارجی را اجرایی کرده و دریافت هر گونه وجهی از این گروه ممنوع است.

حسینی بیان کرد: آمار دقیقی از تعداد ثبت‌نام شدگان وجود ندارد اما تاکنون قریب به 385 هزار اتباع خارجی در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و آمار نهایی تا پایان شهریور ماه مشخص می‌شود.
الزام پرداخت دیه به دانش‌آموزان حادثه دیده هرمزگانی از سوی نهادهای مربوطه

مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره وضعیت رسیدگی به دانش‌آموزان حادثه واژگونی اتوبوس عنوان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان نمایندگان مردم به دنبال پیگیری وضعیت دانش‌آموزان و بررسی ابعاد این حادثه است تا علت واقعی آن را شناسایی کند.
وی افزود: پس از بررسی حامل زوایای مختلف این حادثه با کسانی که قصور کرده باشند برخورد جدی خواهیم داشت و بررسی این حادثه در جریان است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد وضعیت پرداخت بیمه و دیه به دانش‌آموزان هرمزگانی تصریح کرد: وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در حوزه وظایف خود به دنبال پیگیری شرایط دانش‌آموزان هستند و کار پرداخت دیه در چرخه اداری قرار دارد.

اجرای طرح مهارت‌آموزی با همکاری بسیج دانش‌آموزی
حسن طاهری‌ معاون علمی بسیج در مورد برنامه‌های بسیج برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: برنامه جهاد علمی، مسابقات هوا – فضا، رباتیک‌ و بسیج مهار‌آفرینی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دانش‌آموزان‌ است همچنین ستارت‌آپ ویکند‌هایی‌ را در نظر داریم و در این راستا با آموزش و پرورش مذا‌کراتی انجام شده است.

معاون علمی بسیج دانش‌آموزی گفت: در سند تحول بنیادین‌ آموزش و پرورش توجه به مهارت‌آموزی‌ در نظر گرفته شده و بر همین اساس برنامه‌هایی با رویکرد مهارت‌آموزی‌ برای دانش‌آموزان در نظر گرفتیم‌ تا دانش‌آموزان‌ از سنین پایین‌ برای اشتغال تجربیات لازم را کسب کنند.

وی تصریح کرد: این برنامه بیشتر برای دانش‌آموزان متوسطه دوم در نظر گرفته می‌شود و اولویت‌ آنها را مدارس شبانه‌روزی قرار دادیم و از مهر ماه این طرح اجرایی خواهد شد.
برچسب ها: توسعه ، مدارس ، اجتماعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: