کد خبر: ۱۶۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 31
ما فکر می‌کنیم که یافته‌هایمان زنگ بیدارباشی برای پزشکان عمومی است تا عوامل خطرساز پیش‌دیابت را بهتر شناسایی کنند. پیش‌دیابت یک مسئله عمده در سلامت جمعی است
شفا آنلاین: پیمایش کوچک و جدیدی نشان می‌دهد که اکثر پزشکان عمومی نمی‌توانند ۱۱ عامل خطرساز پیش‌دیابت را شناسایی کنند.

 به گزارش شفا آنلاین:محققان دانشگاه جان هاپکینز می‌گویند که یافته‌های آنها باید پزشکان را به بیشتر دانستن راجع به این بیماری تشویق کند. به طور تخمینی ۸۶ میلیون نفر در ایالات متحده به پیش‌دیابت مبتلا هستند که می‌تواند به دیابت نوع ۲<Type 2 diabetes> تبدیل شود.


مؤلف نخست مطالعه، دکتر ایوا سنگ، دانشیار دانشکده پزشکی جان هاپکینز، گفت: «ما فکر می‌کنیم که یافته‌هایمان زنگ بیدارباشی برای پزشکان عمومی است تا عوامل خطرساز پیش‌دیابت را بهتر شناسایی کنند. پیش‌دیابت یک مسئله عمده در سلامت جمعی است.»


بنا بر آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده، به طور تخمینی ۹۰ درصد افراد مبتلا به پیش‌دیابت نمی‌دانند که به این عارضه مبتلا هستند.


انجمن دیابت امریکا می‌گوید که تغییر در رژیم غذایی، ورزش و برخی داروها می‌تواند از تبدیل شدن پیش‌دیابت به دیابت نوع ۲ جلوگیری کند.


دکتر نیسا ماروتور، مؤلف ارشد این مطالعه، گفت: «پزشکان عمومی نقشی حیاتی در غربالگری و تشخیص بیمارانی که در شرف ابتلا به دیابت هستند، ایفا می‌کنند. این مطالعه بر اهمیت افزایش دانش پزشک و دسترسی به منابع جهت کمک به بیمار در راستای پیشگیری از دیابت، تأکید دارد.»MedLinePlus،

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: