کد خبر: ۱۶۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 26
رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: آخرین گروه از زائران ایرانی حج امسال، عصر امروز وارد فرودگاه جده خواهند شد
شفاآنلاین>اجتماعی> رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: آخرین گروه از زائران ایرانی حج امسال، عصر امروز وارد فرودگاه جده خواهند شد.

به گزارش شفاآنلاین، حمید محمدی در خصوص آخرین وضعیت اعزام حجاج ایرانی گفت: آخرین گروه از زائران ایرانی حج امسال بعد از ظهر امروز فرودگاه ساری را به مقصد فرودگاه جده ترک خواهند کرد و حدود سه هزار زائر ایرانی هم که در مدینه حضور دارند امشب به مکه مکرمه انتقال داده خواهند شد و عملا همه زائران ایرانی در مکه حضور خواهند یافت.

وی در خصوص آخرین وضعیت حجاج اظهار داشت: تا کنون ارائه خدمات در حوزه اسکان، تغذیه (Nutrition)و تدارک به زائران، همچنین حوزه های مربوط به همکاری وزارت حج عربستان بسیار خوب بوده و مشکلی وجود نداشته است.

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان در خصوص برنامه ریزی های صورت گرفته برای ایام تشریق توضیح داد: با توجه به اینکه مهم ترین بخش حج چه به لحاظ مناسک و چه به لحاظ پیچیدگی امور اجرایی، ایام تشریق است بنابر این سازماندهی بسیار خوبی از ماه ها قبل در این خصوص صورت گرفته است.

وی افزود: چادر های ما در عرفات به عنوان اولین منزلگاه زائران در ایام تشریق دایر شده که این چادرها مدرن و مرتفع و مجهز به کولر و با چادرهای سال های قبل کاملا متفاوت هستند. امسال با توجه به گرمای هوا(Air)، تدابیری اندیشیده شده که زائران بتوانند از فضای معنوی روز عرفه بهره معنوی کافی را ببرند.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص انتقال زائران به مشاعر مقدس بیان کرد: زائران از بعد از ظهر روز هشتم ذی الحجه عازم عرفات خواهد شد و انشاءالله بعد از وقوف در عرفات در روز نهم، از غروب همان روز با برنامه ریزی خوبی که صورت گرفته به مزدلفه انتقال داده خواهند  شد و بخشی از زائران نیز که وقوف اضطراری خواهند داشت، به منا انتقال داده خواهند شد.

محمدی خاطر نشان کرد: در ایام تشریق مهم ترین موضوع بحث جمرات است که با توجه به حوادث تلخ سال 94، برنامه ریزی با هماهنگی وزارت حج عربستان برای همه کشورها صورت گرفته تا اعزام زائران بر اساس زمان بندی صورت گیرد . ما نیز برنامه اعزام هر کاروان به جمرات را زمان بندی کردیم و مسیرها تحت پوشش نیروهای راهنمایان و امداد ما هست و به عبارتی اتاق کنترل و اتاق فرمانی گذاشتیم که حجاج ما به سلامتی اعمال شان را انجام دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: