کد خبر: ۱۶۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 11
در واقع برای هموروئیدهای خفیف کارآمد است و شما ظرف چند روز باید نتیجه مثبتی از درمان بگیرید و اگر بیماری هفته ها بهبود نیابد حتما باید از روش های غیر خانگی استفاده شود تا بیماری شما پیشرفت نکند و منجر به بروز انواع دیگر بیماری های مقعد نشود.
شفا آنلاین:برای درمان این بیماری زمان اهمیت ویژه ای دارد. به شما پیشنهاد می کنم زمان طلایی درمان را از دست ندهید زیرا هموروئیدها با درجات مختلف هر کدام روش مناسبی برای درمان قطعی می طلبد. حتما این سوال برای شما پیش آمده که درمان خانگی هموروئید در چه زمانی بهترین کاربرد را دارد؟

به گزارش شفا آنلاین:در واقع برای هموروئیدهای خفیف<Mild hemorrhoids> کارآمد است و شما ظرف چند روز باید نتیجه مثبتی از درمان بگیرید و اگر بیماری هفته ها بهبود نیابد حتما باید از روش های غیر خانگی استفاده شود تا بیماری شما پیشرفت نکند و منجر به بروز انواع دیگر بیماری های مقعد نشود. در اینجا مواردی که برای درمان خانگی هموروئید ذکر می شود برای جلوگیری و عود هموروئید نیز بسیار کارآمد است

در درمان خانگی هموروئید تنظیم رژيم غذایی حرف اول را می زند
۱. اولین قدم : مصرف چای سیاه و قهوه را به حداقل برسانید و یا از چای بسیار کم رنگ و طلائی رنگ استفاده کنید. حتی اگر اعتیاد به نوشیدن چای دارید پیشنهاد می کنم همیشه یک قوری دمنوش در کنار قوری چای سیاه خود داشته باشید و کم کم عادت کنید برای استفاده از یک نوشیدنی گرم و دلپذیر از دمنوش به جای چای سیاه استفاده کنید.

اما علت کاهش مصرف چای سیاه و قهوه چیست ؟
این نوشیدنی ها دیورتیک هستند یعنی منجر به تحریک دفع ادرار می شود و بدن شما دهیدراته یا کم آب می شود. این کم آبی بدن موجب بروز یبوست و سپس هموروئید می شود.

۲. روزانه به مقدار کافی آب بنوشید. علاوه بر غذاها و خوراکی های آبداری که مصرف می کنید روزانه حدود ۸ لیوان آب بنوشید. (مصرف بیش از حد آب موجب افزایش فشار خون و سر گیجه می شود پس به اندازه کافی آب بنوشید نه زیاد و نه کم)
۳. نان سبوس دار مصرف کنید. از این پس به جای نان سفید نان سبوس دار و سنگک مصرف کنید. نان سبوس دار فیبر بیشتری از نان سفید دارد.
۴.میوه بخورید. تا فیبر بیشتری به بدن شما برسد
۵.سالاد و روغن زیتون را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید

۶. نوشیدن آب آلورا نیز کمک کننده است و از خواص مختلف این گیاه بهره ببرید
۷. انجیر خشک را در یک لیوان آب بخیسانید و بعد از نرم شدن محلول را بنوشید
۸. غذاهای محرک و فلفلی و پر ادویه مصرفه نکنید
موارد دیگر
۹. از پوشیدن لباسهای تنگ و پلاستیکی خودداری کنید
۱۰. یکی از علل بروز هموروئید فشار بر روی عروق ناحیه مقعد است پس از نشستن طولانی خودداری کنید و بر سطح سخت ننشینید. اگر مجبور هستید روی صندلی سخت و یا برای مدت طولانی بشینید از رینگ های لاستیکی نرم استفاده کنید. این رینگ های طبی از داروخانه قابل تهیه است.

۱۱. استفاده از پک یخ
۱۲. نشستن در لگن آب گرم با چند قطره بتادین
۱۳. تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه
۱۴. استفاده از پمادهای بی حس کننده و گشاد کننده عروق
۱۵. ورزش کنید و تحرک روزانه کافی داشته باشید

هزینه درمان هموروئید
قیمت لیزر هموروئید

برای دریافت دارو و ویزیت اولیه بیمار یک بار هزینه ویزیت متخصص جراحی را پرداخت می کند و در صورتی که نیاز به جراحی با لیزر و یا لیزر درمانی هموروئید داشته باشد از ۱ میلیون تومان به بالا هزینه درمان با لیزر می شود.
لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر و انتخاب بهترین و جدیدترین روش درمان هموروئید و هزینه های مربوط به درمان هموروئید با مطب تماس بگیرید

پزشک آنلاین

دکتر زهرا سعادتی [ متخصص جراحی عمومی ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: