کد خبر: ۱۶۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 09
حبیب الله مسعودی فرید افزود: در برنامه ششم توسعه ، تولی گری سلامت اجتماعی به سازمان بهزیستی سپرده شده است که برای تحقق آن در حال تدوین نظام ارائه خدمات اجتماعی هستیم
شفاآنلاین>اجتماعی> معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سیستم اورژانس اجتماعی ایران در 22 کشور خاورمیانه و شمال آفریقا بی نظیر است . 'اورژانس اجتماعی برای پیگیری موضوعات اجتماعی از جمله همسرآزاری، کودک آزاری و خودکشی با شماره تلفن 123 فعالیت می کند.'

به گزارش شفاآنلاین، حبیب الله مسعودی فرید افزود: در برنامه ششم توسعه ، تولی گری سلامت(Health) اجتماعی به سازمان بهزیستی سپرده شده است که برای تحقق آن در حال تدوین نظام ارائه خدمات اجتماعی هستیم.

وی در ادامه به راه اندازی 30 مرکز جامع خدمات در 30 شهرستان دارای پایین ترین شاخص محرومت در کشور اشاره کرد و گفت: برای توسعه خدمات خود در مناطق حاشیه نشین نیز رایزنی هایی با وزارت راه و شهرسازی داشته ایم.

معاون امور اجتماعی سازمان(Organization) بهزیستی کشور یادآور شد: مداخلات بهزیستی برای کاهش طلاق نیز نظام مند تر شده است و با همکاری قوه قضائیه ، افرادی که برای طلاق مراجعه می کنند بدون آنکه در دادگاه ثبت شوند به مراکز بهزیستی ارجاع داده می شوند و از مشاوره های لازم برای سازش ، برخودار می شوند.

مسعودی فرید افزود: این طرح در 10 استان و در آینده در تمام استان های کشور اجرایی خواهد شد؛ زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری این طرح فراهم است و فقط در حال هماهنگی با قوه قضائیه هستیم.

اجرای طرح نهضت مسکن خانواده های دارای 2 معلول به بالا
قاسم عبدالله‌زاده قائم‌مقام توانمندسازی سازمان بهزیستی نیز در این نشست گفت: تاکنون 11 هزار و 300 خانوار دارای دو معلول به بالا در کشور شناسایی شده است و امسال برای نخستین بار برای مسکن آنها اعتبار گرفتیم.

وی افزود: امید است امسال چهار هزار واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو معلول به بالا تحویل دهیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: