کد خبر: ۱۶۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 28
کرامت انسان در اخلاق انسانی،‌ پرهیز از ریاکاری، مهربانی، صداقت و راستگویی، گذشت و بخشندگی خلاصه شده است که موجب ارتقای انسانیت می‌شود.
شفا آنلاین:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی < Minister of Health and Medical Education>گفت: زنجان دیار اهل کریمان است، انسان‌هایی که خداوند بدان‌ها توفیق خدمت‌رسانی به بیماران در قالب انجمن‌های خیریه داده است که نشان از تمسک مردمان این دیار به اهل‌بیت (ع) دارد.

به گزارش شفا آنلاین:سیدحسن هاشمی در مراسم اختتامیه همایش کرامت انسانی از منظر رضوی، اظهار کرد: طی سخن تفسیری از امام رضا (ع) که فرمودند«شیعیان ما باید مایه زینت ما باشند نه باعث سرافکندگی ما» نشان از ارجحیت مقام کرامت اهل‌بیت (ع) دارد که امیدواریم در راه ائمه معصومین (ع) راسخ و ثابت‌قدم باشیم.

وی افزود: امام رضا (ع) از شخصیت بی‌نظیری برخوردار بودند که موجب شد تا علاقه‌مندان بسیاری گردشان جمع شوند و در ادامه راه، مرام، صداقت و کرامتشان توسط شیعیان بر حقشان ادامه یافت.

هاشمی تصریح کرد: کرامت انسان در اخلاق انسانی،‌ پرهیز از ریاکاری، مهربانی، صداقت و راستگویی، گذشت و بخشندگی خلاصه شده است که موجب ارتقای انسانیت می‌شود.

وی یادآور شد: زنجان دیار اهل کریمان است، انسان‌هایی که خداوند بدان‌ها توفیق خدمت‌رسانی به بیماران در قالب انجمن‌های خیریه داده است و در این خاک صدای یا حسین (ع) و یا عباس (ع) طنین‌انداز می‌شود که این فریادهایشان با روح معنویت و تمسک به اهل‌بیت (ع) گره خورده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: امیدواریم حال و هوایی که در استان زنجان در امر کریم بودن شاهد هستیم در همه جای کشورمان نیز مشاهده شود تا شاهد حرکت‌های بزرگ در این عرصه باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: سخنان مطرح شده از لسان مبارک پیامبر اکرم (ص) درباره اهل‌بیت (ع) مبالغه نیست، بلکه هر چه ایشان فرموده‌اند حقیقت الهی است.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) از دو شخصیت والای الهی که پاره تنشان محسوب می‌شوند نام برده‌اند. نخست حضرت زهرا (س) و دوم امام رضا (ع) که درباره این امام همام فرموده‌اند که در خراسان مدفون خواهند شد؛ سخنان پیامبر گرامی اسلام درباره این دو شخصیت بزرگ اسلام حاکی از جایگاه مهم این دو دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: حضور امام رضا (ع) در نیشابور و سخنان گهربارشان برای مردم همگی گواه از جایگاه اصالت، مردم‌داری و انسانیت ایشان دارد که موجب شد تا شیعیان گرد ایشان همواره حلقه بزنند و ادامه‌دهنده راه ایشان باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: