کد خبر: ۱۶۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 25
غلامعلی عکاشه که یکی از نامزدهای هفتمین انتخابات نظام پزشکی بود، نتیجه انتخابات را موردپذیرش خود دانست و اطلاعت از رای آورندگان را وظیفه دانست.
شفار آنلاین:غلامعلی عکاشه عضو هیئت‌مدیره جامعه جراحان در ارتباط با هفتمین دوره از برگزاری انتخابات نظام پزشکی گفت:« تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به دوره‌‌های قبل قابل‌توجه است. برگزاری انتخابات به شکل الکترونیک باعث می‌شد تا آراء سالم‌تر و درست‌تر شود اما متاسفانه با به هم ریختن شرایط و سلب شدن امکان رای الکترونیک<Electronic vote> برخی از پزشکان از دادن رای محروم شدند.


به گزارش شفا آنلاین:البته نتیجه آراء نشان می‌دهد که افراد با آگهی از پیش‌بر سر صندوق رای آمدن و تقریبا به یک لیست مشخص رای دادند.»
او ادامه داد:« برخی از پزشکان با پشتوانه اعتماد به رای‌گیری الکترونیک و باوجود تعطیلات به وجود آمده به سفر رفتند. متاسفانه تا عصر روز رای‌گیری هم به شکل قاطع اعلام نشد که امکان رای‌گیری الکترونیک وجود ندارد و این شرایط باعث شد تا گروهی از رای‌دهندگان از دادن رای جا بمانند. از فردای روز رای‌گیری نیز با من تماس‌های مکرری داشتند و نسبت به این قضیه معترض بودند.»
این عضو هیئت‌مدیره جامعه جراحان تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی را با توجه به تعداد پزشکان حاضر در تهران کم دانست و افزود:« به‌عنوان شخصی که در این انتخابات کاندیدا بودم از نتیجه رای‌گیری راضی هستم و هیچ‌گونه‌ اعتراضی ندارم و معتقدم برگزاری انتخابات در هر شرایطی نمی‌تواند نظر همه را جلب کند و همیشه معترضانی وجود دارند.»
او در ادامه تاکید داشت:« بااین‌وجود، نتیجه انتخابات را با توجه به تعداد پزشکانی که در تهران ساکن هستند واقعی نمی‌دانم و معتقدم این نتیجه واقعی نیست زیرا بخشی وسیعی از پزشکان به دلیل تغییر شرایط فرصت رای دادن را نداشتند. ممکن بود در شرایط سالم‌تری لیست امید ده برابر اکنون رای آورد اما اکنون انتخابات مورد تائید همه پزشکان نیست.»
عکاشه دو راه‌حل برای برون‌رفت از شک و ابهام از هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی پیشنهاد کرد و گفت:« در قدم اول می‌توان نتیجه انتخابات را ابطال اعلام کرد که در این حالت ضربه بزرگی به رای‌دهندگان و کسانی که رای آوردند وارد می‌شود زیرا با هر زدوبندی احتمالی هم که اتفاق افتاده باشد به افرادی که رای دادند توهین می‌شود.»
او ادامه داد:« به نظر من بهتر بود که اسامی منتخبان اعلام نشود و پنج روز دیگر مجددا انتخاباتی برگزار شود و کسانی که رای ندادند با ارائه کد ملی بتوانند مجددا در انتخابات شرکت کنند.»
رئیس سابق انجمن جراحان ارتوپدی گفت:« شرکت تنها 5200 نفر در انتخابات نظام پزشکی در شهر تهران بسیار کم است. انتظار داشتم آقای فاضل بارای بیشتری رای آورند و وارد سازمان نظام پزشکی شوند.» او ادامه داد: «در انتخاباتی که برگزار شد بیشترین تعداد رای را لیست امید کسب کردند. این در حالی است که سازمان نظام پزشکی یک صنف مستقل و بزرگ است و نباید تحت لوای سیاست قرار گیرد.»
عکاشه در ادامه تاکید کرد:« از کسانی که رای آوردند به شکل کامل حمایت و اطلاعت می‌کنم. اما برای در نظر گرفتن خواست پزشکان جوانان باید تدبیری اندیشیده شود تا آنان نیز برگزیدگان برای سازمان نظام پزشکی را به پشتوانه رای خود بدانند. کسانی که به لیست امید رای دادند کاملا آگاهانه و به‌دوراز احساس این کار را کردند و با پشتوانه فکری بر سر صندوق‌های رای حاضرشدند.»سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: