کد خبر: ۹۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۴ - 2016January 19
رییس انجمن ارتوپدی ایران:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>رئیس انجمن ارتوپدی ایران گفت: اجرای برنامه اقدام مشترک(برجام) و رفع تحریم ها تاثیرات مثبتی بر حوزه سلامت از جمله در زمینه هزینه ها و تجهیزات پزشکی خواهد داشت.
به گزارش شفاآنلاین : دکتر غلامعلی عکاشه درباره اثرات اجرایی شدن برجام در کشور افزود: در گذشته حضور دانشمندان ما در مراکز علمی و دانشگاهی دنیا تحت تاثیر تحریم ها قرار داشت، به عنوان مثال جابجایی و انتقال پول از بانک های خارجی بابت سفر آنها باید با واسطه صورت می گرفت.
وی اضافه کرد: اجرایی شدن برجام حضور دانشمندان در کنگره ها و مجامع علمی را گسترده تر و جدی تر خواهد کرد و مبادله دانش و فناوری ایران با سایر کشورها نیز تسهیل می شود.
عکاشه پیش بینی کرد که یک تاثیر دیگر اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها در بخش دارویی و تجهیزات پزشکی اتفاق بیفتد که شامل هزینه ها و واردات کالا و اقلام پزشکی اعم از تجهیزات ارتوپدی و غیر ارتوپدی خواهد بود.
عضو شورای عالی نظام پزشکی یادآور شد: توسعه پایدار بر دو اصل مهم جهانی یکی امنیت پایدار و سلامت نسبتا پایدار استوار است. بخش سلامت نیز دو بخش عمده دارد که یکی مقوله صحت و انواع درمان ها و دیگری روان انسان است.
به گفته عکاشه، پیامدهای مثبت اقتصادی و سیاسی اجرای برجام موجب ثبات روانی در جامعه و به تبع آن گسترش سلامت روان افراد جامعه می شود که می تواند به سلامت جسم آنها نیز کمک کند.
آژانس بین المللی انرژی اتمی شنبه شب با انتشار گزارشی درباره اجرای تعهدات هسته ای ایران در راستای برجام، سرآغاز اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران را کلید زد، روندی که نویدبخش شتاب گیری رشد و شکوفایی کشور در حوزه های مختلف از جمله علمی و فناوری است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: