کد خبر: ۱۵۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۶ - 2017July 15
مرحله اول واکسیناسیون هپاتیت B تا پایان سال جاری در کشور برای اهداکنندگان مستمر خون آغاز خواهد شد.
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر برنامه ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون گفت: مرحله اول واکسیناسیون هپاتیت B تا پایان سال جاری در کشور برای اهداکنندگان مستمر خون آغاز خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین،عباس صداقت روز شنبه در نشست خبری روز جهانی هپاتیت(hepatitis) در سازمان انتقال خون افزود: در این مرحله حدود 100 هزار نفر از اهدا کنندگان مستمر واکسینه خواهند شد.

وی با بیان اینکه انستیتو پاستور ایران توان تولید واکسن هپاتیت B مورد نیاز را دارد، افزود: با واکسینه شدن اهداکنندگان و ارتقا اگاهی مردم، مانند بسیاری از برنامه های بهداشتی و سلامتی کشور در حذف هپاتیت در منطقه هم می توانیم پیشرو باشیم.

صداقت به واکسینه شدن افراد متولد 1373 به بعد اشاره کرد و گفت: شبکه هپاتیت(hepatitis) ایران و سازمان انتقال خون برنامه هایی برای گسترش برنامه واکسیناسیون هپاتیت B دارند.

وی با اشاره به شیوع هپاتیت C در بین اهداکنندگان مستمر خون گفت: شیوع هپاتیت C نیم درصد است در بین اهدا کنندگان 32 هزارم درصد است؛ شیوع هپاتیت B در ایران 1.5 درصد برآورد می شود که در بین اهدا کنندگان حدود 81 هزارم درصد تخمین زده می شود.

صداقت برلزوم شناسایی بیماران هپاتیت تاکید کرد و گفت: شناسایی بموقع سبب درمان موثر و کاهش عوارض قابل مدیریت است و آموزش و اطلاع رسانی از طرف اصحاب رسانه برای پیشگیری از ابتلا و مراقبت بهتر، بسیار موثر است.
برچسب ها: هپاتیت ، واکسینه ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: