کد خبر: ۱۵۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۶ - 2017July 05
سکته‌های مغزی اولین عامل ناتوانی در سنین بزرگسالی است که عامل فوت ده درصد افراد مبتلا می‌شود.
       

شفا آنلاین:محققان انستیتو ملی سلامت و تحقیقات دارویی (Inserm) و دانشگاه کان نورماندی فرانسه اخیرا به نتیجه جالبی در زمینه پزشکی دست یافتند: بعضی از شربت‌های ضد سرفه تاثیر مثبتی در کاهش خطرات سکته‌های مغزی دارد.


به گزارش شفا آنلاین:سکته‌های مغزی اولین عامل ناتوانی در سنین بزرگسالی است که عامل فوت ده درصد افراد مبتلا می‌شود. با این حال مشکلی تقریبا غیر قابل پیش بینی است. سکته مغزی در نتیجه ایجاد لخته در عروق خونی و عدم خونرسانی صحیح به مغز بروز می‌کند. در صورتی که منجر به مرگ نشود، آسیب‌های نورولوژیک غیر قابل بازگشت مهم‌ترین عارضه آن است. اما یافته جدید پزشکان می‌تواند پیشگیری خوبی در این باره محسوب شود. گرچه شاید عجیب به نظر برسد اما تاثیر ثانویه بعضی شربت‌های ضد سرفه، کاهش خطر بروز سکته مغزی است. این نوع داروهای مولکولی به نام N-acétylcystéine دارد که تاثیر آن قطع پیوندهای مولکولی مخاط‌ها و سیال شدن ترشحات برونشیک است. این در حالی است که لخته‌های خونی زمینه ساز سکته مغزی نیز پیوندهای مولکولی شبیه مخاط‌ها دارند.
در نتیجه، شربت‌های ضد سرفه نیز می‌توانند به عنوان تاثیر ثانویه خون را رقیق کرده و مانع از ایجاد لخته و سکته مغزی شوند. سپید
passportSanté.fr

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: