کد خبر: ۱۵۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۶ - 2017July 02
بررسی طرح مدیریت واحد شهری که بیش از 50 نفر از نمایندگان آن را امضا کردند و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به عنوان کمیسیون فرعی به اظهار نظر در این زمینه پرداخت که تصمیم گرفته شد این موضوع تا نشست بعدی، مراعا گذاشته شود
شفا آنلاین>سلامت>نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تشکیل کمیته ای در این کمیسیون برای بررسی وضعیت تعرفه ای انجمن بیهوشی کشور خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،محمد حسین قربانی در تشریح دستور کار امروز  کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی طرح مدیریت واحد شهری که بیش از 50 نفر از نمایندگان آن را امضا کردند و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به عنوان کمیسیون فرعی به اظهار نظر در این زمینه پرداخت که تصمیم گرفته شد این موضوع تا نشست بعدی، مراعا گذاشته شود.

وی ادامه داد: لایحه دولت در زمینه وزارت ورزش و واگذاری برخی اختیارات به این وزارتخانه از دیگر موارد مطروحه در این کمیسیون به شمار می رفت که با توجه به اینکه دولت این لایحه را پس گرفته است لذا این موضوع نیز از دستور کار خارج شد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: طرح تعیین تکلیف اعضای هیات علمی دانشگاه غیردولتی و دانشگاه آزاد از دیگر موارد مطرح شده در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بود، درحال حاضر اگر استادی در دانشگاه غیر دولتی یا دانشگاه آزاد 20 تا 25 سال خدمت کند هیات امنای این دانشگاه ها می توانند بدون هیچ گونه آینده نگری می تواند این استاد را بیرون کنند حال نگاه طراحان این طرح آن بوده تا حداقل قانون کار برای افراد مورد توجه قرار گیرد اما کلیات آن در کمیسیون بهداشت و درمان رد شد.

قربانی افزود: رسیدگی به دغدغه های انجمن بیهوشی کشور نیز مطرح شد با توجه به اینکه دولت در حلقه خدمات پزشکی 25 درصد ارزش نسبی تعرفه انجمن بیهوشی را کاهش داده که موجب نگرانی چهار هزار نفر از این افراد شده است درحالی که این گروه ها نقش موثری در سند تحول سلامت دارند، قطعا کمیسیون بهداشت این موارد را با دقت بررسی می کند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: حال کمیته ای به ریاست اکبر ترکی عضو این کمیسیون تشکیل شد، این مهم بررسی شده و در نهایت کمیسیون از شورای عالی بیمه درخواست کرده تا مشکلات افراد رفع شود
برچسب ها: کمیسیون ، سلامت ، انجمن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: