کد خبر: ۱۵۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 08
در مرحله ی اول لازم است بدانید هر قاشق حلیم معادل 40 کیلوکالری و هر کاسه حلیم (حدود 8 قاشق ) معادل 320 کالری است !
شفا آنلاین:با توجه به ماه رمضان و روزه داری در این ماه ، بازار فروش غذاهایی مثل اش و حلیم در خیابان ها داغ است . حتی در بسیاری از معابر و خیابانها و کوچه پس کوچه های شهربدون اینکه مغازه و یا رستورانی باشد! شاهد فروش حلیم و آش وشله زرد <Buy porridge and soup yellow Vshlh>هستیم.

مصرف این خوراکی ها در ماه مبارک تا چه حد مجاز است ؟ سالم و یا ناسالم بودن این مواد غذایی را چگونه تشخیص بدهیم ؟
به گزارش شفا آنلاین:در مرحله ی اول لازم است بدانید هر قاشق حلیم معادل 40 کیلوکالری و هر کاسه حلیم (حدود 8 قاشق ) معادل 320 کالری است ! حتی لازم به ذکر است در بسیاری از مراکز برای جذب مشتری و خوشمزه تر شدن حلیم ،میزان چربی آن را بسیار بالا میبرند و به همین ترتیب کالری آن به 400 کیلو کالری هم ارتقا پیدا میکند! این حجم از کالری برای وعده ی افطار یا سحر یک روزه دار مقدار بسیار زیادی محسوب میشود !

ناگفته نماند که از خواص بی نظیر حلیم نمیتوان چشم پوشی کرد :
حلیم منبع غنی از روی، فیبر، منیزیم، آهن و نیاسین است و یک غذای کامل و عالی برای تکامل و رشد کودکان و نوجوانان محسوب میشود . تنها نکته ای که باید در مصرف این ماده ی غذایی بدان توجه کرد این است که حتما از جایی که از سلامت و کیفیت مواد اولیه ی آن اطمینان دارید خریداری کنید و مصرف آن به یک یا دو بار در ماه و در حد یک کاسه ی کوچک برای وعده ی سحری محدود شود.

آش یکی دیگر از خوراکیهای محبوب در ماه مبارک رمضان است که معمولا در سفره ی افطار چیده میشود .هر کاسه آش(6 قاشق) بسته به نوع و مواد اولیه ای که دارد از 250 تا 340 کالری را در بر میگیرد . پس اش هم جزو آن دسته از مواد غذایی پرکالری در ماه رمضان قرار میگیرد . بخصوص اگر در رژیم های لاغری و کاهش وزن هستید باید بدانید مصرف این خوراکی ها در وعده های افطار و سحر باعث میشود در پایان ماه رمضان تمام زحمات شما برای کاهش وزن از بین برود و بیهوده باشد !

زولبیا و بامیه را از عادات غذایی ماه رمضان در خانه ی خود جدا کنید ! این دو ماده غذایی سم های شیرین و خوش رنگ و طعمی هستند که متاسفانه در تمام این 30 روز در خانه ها به وفور یافت میشوند . قند ساده و شکر و روغنی که در تهیه ی این شیرینیها بکار رفته است بدن شما را نسبت به انسولین مقاوم کرده و حتی در صورت مصرف بالا مشکلات قند خون ایجاد میکنند . اگر در رژیم هستید شما باید بدانید این دو ماده دقیقا همان علت اصلی شکست رژیم شما در پایان ماه رمضان محسوب میشوند !

پزشک آنلاین

پروانه کاظمی [ کارشناس تغذیه ]

برچسب ها: حلیم ، آش ، ماه رمضان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: