کد خبر: ۱۵۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 25
در جوانانی که احساس تنهایی می‌کردند، کیفیت خواب پایین‌تر، خستگی بیشتر و تمرکز کمتری را در طول روز در مقایسه با همتایان غیر تنهای خود تجربه می‌کنند.
       

شفا آنلاین:نگرانی در مورد پول، استرس و نوشیدن بیش‌ازحد قهوه از جمله برخی عواملی هستند که تاثیر منفی بر خواب شبانه دارند. مطالعات جدید نشان می‌دهد که در افراد بزرگ‌سال جوان، احساس تنهایی<Feeling lonely> را نیز باید به این فهرست اضافه کرد.


به گزارش شفا آنلاین:محققان کالج کینگز لندن پی بردند در جوانانی که احساس تنهایی می‌کردند، کیفیت خواب پایین‌تر، خستگی بیشتر و تمرکز کمتری را در طول روز در مقایسه با همتایان غیر تنهای خود تجربه می‌کنند. بر اساس نظرسنجی که در ایالت متحده انجام شد، بیش از 72 درصد افراد موردمطالعه، تجربه احساس تنهایی را گزارش کردند. تقریبا یک سوم آنها اعلام کردند که حداقل یک‌بار در هفته تنهایی را تجربه می‌کنند.اگرچه تنهایی اغلب به‌عنوان مشکلی تلقی می‌شود که بیش از همه افراد مسن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بررسی انجام‌شده توسط بنیاد بهداشت روان نشان داد تنهایی بیشتر در میان بزرگ‌سالان 18 تا 34 ساله شایع است؛ نه افراد ۵۵ سال به بالا.
محققان داده‌های 2,232 نفر از جوانان 18-19 ساله را بررسی کردند. شرکت‌کنندگان به پرسش‌هایی پاسخ دادند که احساس تنهایی را در آن‌ها می‌سنجید. علاوه بر این، محققان اطلاعاتی در مورد کیفیت خواب شرکت‌کنندگان طی ماه گذشته ازجمله مدت زمان خواب، اختلالات خواب و زمانی که طول می‌کشد تا به خواب بروند را جمع‌آوری کردند.

حدود 25 تا 30 درصد از شرکت‌کنندگان بیان کردند که گاهی احساس تنهایی می‌کنند و حدود 5 درصد اذعان داشتند که اکثر اوقات احساس تنهایی می‌کنند. این بررسی نشان داد که شرکت‌کنندگان تنها، ۱۰ درصد بیشتر در قیاس با سایرین دارای کیفیت خواب ضعیف بودند و ۲۴ درصد بیشتر، خستگی روزانه و مشکلات مرتبط با تمرکز را تجربه کردند. مطالعات گذشته بیانگر ارتباط بین تنهایی و افزایش هورمون کورتیزول در بدن که به‌عنوان هورمون استرس شناخته می‌شود، بودند که به اختلال در خواب می‌انجامد.سپید
MNT

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: