کد خبر: ۳۴۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024May 08
بیرون کشیدن خون از بدن یا حجامت از جمله اعمالی است که در تمدن‌های بسیار قدیمی مانند تمدن‌های مایا ، آزتک ، مصر و بین_النهرین وجود داشته و به منظور رهانیدن بیماران از بیماری و درد صورت می‌گرفته است.
شفاآنلاین> عمومیاین عکس توسط "آلفرد هینک " عکاس و شرق شناس که در سال ۱۲۹۹ هجری خورشیدی به ایران سفر کرده بود گرفته شده است.بیرون کشیدن خون از بدن یا حجامت از جمله اعمالی است که در تمدن‌های بسیار قدیمی مانند تمدن‌های مایا ، آزتک  مصر و بین_النهرین وجود داشته و به منظور رهانیدن بیماران از بیماری و درد صورت می‌گرفته است.
  به گزارش شفاآنلاینپاپیروس های قدیمی نشان می‌دهند که مصریان باستان شاید اولین گروهی بودند که از این روش برای درمان استفاده کردند و این کار تا زمان بقراط و امپراتوری روم نیز ادامه یافت.
 حجامت در فرهنگ اعراب نیز وجود داشت و از منظر پیامبر اسلام ، یکی از راه‌های درمان بیماری‌ها محسوب می‌شد.این روش پس از ظهور اسلام در خاورمیانه گسترش پیدا کرد و در قرون وسطی و دوران رنسانس به اروپا هم رسید.
 البته عجیب نیست که به علت پایین بودن کیفیت انجام حجامت در آن زمان، افراد بیش از آنکه درمان شوند، جان خود را از دست می‌دادند.
برچسب ها: حجامت ، پاپیروس ، مصر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: