کد خبر: ۱۵۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 20
نظام رفاه اجتماعی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، رفاه اجتماعی به معنای آن است که افرادی کمتر برخوردار بیشتر مورد حمایت قرار گیرند و این تنها با چند برابر کردن یارانه ممکن نیست بلکه باید خدمات فراوانی به آن‌ها ارائه شود
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به پنجره طلایی کشور گفت: ۵۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را زنان تشکیل می‌دهند که باید برای اشتغال آن‌ها فکری کرد.

به گزارش شفا آنلاین، محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت در سومین کنگره بین‌المللی تولید مثل و دومین کنگره فرزند‌آوری که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد با اشاره به انتخابات و حضور حماسی مردم اظهار داشت: انتخابات و حضور مردم را از منظر جمعیتی نیز می‌توان تحلیل کرد، با توجه به افزایش سطح آگاهی مردم دیگر به شعار‌ها توجه نکرده و انتخاب خود را بر اساس واقعیت‌ها و برنامه‌هایی که زمینه اجرا در کشور داشته باشند انجام می‌دهند.
 
وی ادامه داد: در بسیاری از کشور‌ها مانند سه دهه قبل در ایران نرخ باروری بالا بوده و در برخی جوامع رشد جمعیت کم است. علاوه بر افزایش نرخ باروری باید به متناسب بودن کیفیت جمعیت توجه ویژه داشت و برنامه‌های آموزشی به جهت فرهنگ‌سازی در دستور کار قرار داد.
 
ایازی با بیان اینکه امسال با عنوان اقتصاد‌ مقاومتی، اشتغال و تولید نامگذاری شده گفت: یکی از موضوعات مهم در مناظره کاندیداهای انتخاباتی موضوع اشتغال بود، اکنون در دوران طلایی جمعیت قرار داریم و باید اشتغال ایجاد کنیم وگر‌نه با بحران اجتماعی روبرو شده و نمی‌توانیم از ظرفیت‌های کشور و سرمایه‌های انسانی به خوبی استفاده کنیم.
 
معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به اشتغال(Occupation) خانم‌ها عنوان کرد: ۵۰ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند به همین دلیل باید برای آن‌ها نیز اشتغال ایجاد شود هرچند که کمتر به این موضوع توجه شده و مورد غفلت قرار گرفته شاید این موضوع به دلیل آن باشد که نقش سرپرستی خانوار را مردان به عهده دارند و بیشتر به اشتغال آقایان در کشور توجه شده است.
 
ایازی تصریح کرد: نظام رفاه اجتماعی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، رفاه اجتماعی به معنای آن است که افرادی کمتر برخوردار بیشتر مورد حمایت قرار گیرند و این تنها با چند برابر کردن یارانه ممکن نیست بلکه باید خدمات فراوانی به آن‌ها ارائه شود.
 
وی ادامه داد: اکنون رفاه اجتماعی در کشور وجود دارد، اما این معنای واقعی نظام رفاه اجتماعی نیست، رفاه به معنای آن بوده که مردم نگرانی در زمینه‌های مختلف نداشته باشند، نگرانی برای بیماری، سالمندی، اشتغال و تأمین معیشت برخی از موضوعات در زمینه رفاه اجتماعی است، ما در جامعه خود نظام رفاه اجتماعی نداریم، فردی که فرزند معلول دارد باید بداند که مورد حمایت واقع می‌شود و دغدغه خانواده‌های این چنینی را باید برطرف کرد و اگر بخواهیم به تناسب جمعیت برسیم و نرخ موالید را افزایش دهیم باید نظام رفاه اجتماعی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.
 
وی عنوان کرد: وزارت رفاه اجتماعی در کشور ایجاد و کارهای دیگری به آن محول شد که از رفاه اجتماعی مردم دور ماند، ما در وزارت بهداشت در نظام سلامت(Health) به کمک طرح تحول بخشی از نظام رفاه اجتماعی را تحقق بخشیده و پرداختی از جیب مردم را کاهش دادیم.
 
معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و تأثیر آن در روند افزایش جمعیت کشور گفت: آسیب‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا آسیب‌هایی مانند اعتیاد(Addiction)، حاشیه‌نشینی و طلاق که در کشور وجود دارد می‌تواند به کاهش جمعیت کمک کند. یکی از موضوعاتی که در این زمینه بسیار حائز اهمیت است فرهنگسازی است که باید از ظرفیت‌های فرهنگی کشور در این زمینه استفاده کنیم.
برچسب ها: باروری ، اعتیاد ، طلاق
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: