کد خبر: ۱۴۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 15
آتش‌سوزی دقایقی پس از ساعت 7 بعدازظهر پنجشنبه در انبار کالا واقع در کیلومتر 11 جاده مخصوص کرج که متعلق به یکی از تولیدکنندگان قطعات خودرو است، آغاز شد
شفا آنلاین>اجتماعی>آتش‌سوزی انبار بزرگ لوازم یدکی خودرو در جاده مخصوص کرج، درحالی پس از ساعت‌ها تلاش از سوی آتش‌نشان‌ها خاموش شد که خسارت سنگینی برجا ماند.

به گزارش شفا آنلاین،آتش‌سوزی دقایقی پس از ساعت 7 بعدازظهر پنجشنبه در انبار کالا واقع در کیلومتر 11 جاده مخصوص کرج که متعلق به یکی از تولیدکنندگان قطعات خودرو است، آغاز شد تا اینکه آتش‌نشان‌ها صبح جمعه موفق به مهار شعله‌های سرکش شدند. حدود ساعت هفت بعدازظهر پنجشنبه خبر این حریق به سازمان آتش‌نشانی تهران اطلاع داده شد و با توجه به گستردگی آتش، آتش‌نشانان از هشت ایستگاه با تانکرهای آب و تجهیزات مخصوص نجات به محل اعزام شدند. بلافاصله نیز تلاش چندجانبه برای مهار آتش که بسرعت در حال پیشروی در سراسر انبار بزرگ بود، آغاز کردند.

در جریان این عملیات(operation) و به خاطر شدت آتش‌سوزی و ذوب شدن ستون‌های سوله انبار، سقف‌های شیروانی بتدریج در ضلع غربی با صدای مهیبی فرو ریخت. در این حادثه به آتش‌نشانان آسیبی نرسید ولی 2 زن در فاصله‌ای مصدوم شدند و امدادگران اورژانس هر دو را با آمبولانس به بیمارستان انتقال دادند. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: آتش‌نشانان پس از ساعت‌ها تلاش، سرانجام صبح جمعه موفق شدند این آتش‌سوزی بزرگ را مهار کنند. ولی به دلیل تخریب سقف‌ها و ستون‌های سوله، عملیات لکه‌گیری زمانبر خواهد بود. وی یادآور شد با وجود مهار آتش‌سوزی، امکان وجود آتش پنهان در زیر سقف‌های فروریخته و کالاهای سوخته وجود دارد به همین خاطر آتش‌نشان‌ها در محل حادثه استقرار یافتند.

در عین حال، پس از پایان عملیات لکه‌گیری، کارشناسان سازمان آتش‌نشانی(Fire Stations) با حضور در محل حادثه علت وقوع حریق را بررسی خواهند کرد. به گزارش خبرنگار ما در این آتش‌نشانی چند نفر هم دچار دودزدگی شده بودند که به مراکز درمانی فرستاده شدند.
حادثه ، 13 مصدوم داشت

سرپرست اورژانس(Emergency) کشور نیز در این‌باره گفت: این حادثه در کیلومتر 11 جاده مخصوص تهران – کرج به وقوع پیوست.

امدادگران اورژانس نیز در پی اطلاع از موضوع، بلافاصله اعزام شدند و 4 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل حادثه استقرار یافت.

پیرحسین کولیوند با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان گفت: حادثه حریق در انبار قطعات یدکی 13 مصدوم داشت که 4 مصدوم به بیمارستان منتقل شده و 9 مصدوم دیگر نیز به صورت سرپایی درمان شدند. تمامی مصدومان پس از درمان مرخص شدند.

گفتنی است به دنبال وقوع این حادثه بزرگ، ترافیک سنگینی در اتوبان کرج – تهران ایجاد شد. این درحالی بود که برخی از سرنشینان خودروهای عبوری مشغول تهیه فیلم و عکس بودند. از سوی دیگر برخی سرنشینان نیز اعلام کردند: بهتر بود با توجه به وسعت این حادثه، مأموران پلیس راه اتوبان را از حوالی محل حادثه مسدود کرده و خودرو‌ها را به جاده‌های موازی هدایت می‌کردند تا مردم ساعت‌ها در ترافیک نمانند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: