کد خبر: ۱۴۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 05
مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران می‌تواند نمونه‌های در معرض انقراض گونه‌های جانوری و گیاهی را از طریق تکثیر با روش کشت بافتی و روش‌های دیگر بازسازی کند.
ژنتیک گیاهان

شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران گفت: در این مرکز به تکثیر برخی از گونه‌های در معرض انقراض اقدام کردیم که متاسفانه سازمان محیط زیست از این موضوع استقبالی نکرد.

به گزارش شفا آنلاین،سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی،با اشاره به تکثیر گونه‌های در حال انقراض اظهار کرد: مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران می‌تواند نمونه‌های در معرض انقراض گونه‌های جانوری و گیاهی را از طریق تکثیر با روش کشت بافتی و روش‌های دیگر بازسازی کند.

رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی(genetically) و زیستی ایران افزود: در این مرکز اقدام به تکثیر برخی از این گونه‌ها کردیم که متاسفانه سازمان محیط زیست استقبالی از این موضوع نکرد.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه، با دریافت یک پیاز از گونه در معرض انقراض بسیار شدید "سوسن چلچراغ" توانستیم بیش از 30 هزار نمونه را آماده کنیم که در خرداد ماه سال 95 نیز به گل نشست.

شاهزاده فاضلی ادامه داد: با سازمان(Organization) محیط زیست مکاتبه‌ای مبنی بر کاشت این نمونه در مکان‌های عمومی انجام دادیم، اما متاسفانه توجهی نکردند.

رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران افزود: به دلیل بی توجهی متولیان در حال رهاسازی این موضوع هستیم؛ چراکه در ابتدای امر انتظار داشتیم شهرداری یا سازمان محیط زیست از این مساله استقبال کنند.

وی اظهار کرد: این درحالیست که بسیاری از نهال‌های باغی از طریق روش کشت بافت در دنیا و ایران تکثیر می‌شوند و با اتکا به این روش باغاتی سرشار از نهال‌های پرمحصول داریم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: