کد خبر: ۱۴۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 05
افرادی که بیشتر از بقیه از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، به صورت خاص دچار انزوا هستند.
شفا آنلاین: تحقیق جدیدی نشان می‌دهد جوانانی که زمان زیادی را پای شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند، بیشتر از بقیه منزوی می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین: به گفته محققان، نکته جالب اینجاست که آنهایی که بیشتر از دیگران از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، دو برابر بیشتر از دوستان خود که ارتباطات مجازی کمتری دارند، احساس انزوای اجتماعی می‌کنند.


مؤلف راهبر مطالعه، دکتر برایان پریماک، رئیس مرکز تحقیقات رسانه دانشگاه پیتسبورگ، گفت: «یافته‌ها به ما یادآوری می‌کنند که رسانه‌های اجتماعی دوای درد افرادی که احساس انزوای اجتماعی می‌کنند، نیستند.»


پریماک می‌گوید که تحقیقات پیشین نشان داده که افرادی که بیشتر از بقیه از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، به صورت خاص دچار انزوا هستند. اما وی خاطرنشان کرد که آن مطالعات، در مقیاس کوچک انجام شده بودند.


به گفته پریماک، مطالعه جدید اولین آنالیز استفاده از رسانه‌های اجتماعی و انزوای اجتماعی در گروه بزرگی از افراد است.


اما از نظر حداقل یک متخصص رسانه‌های اجتماعی، این مطالعه سؤالات بسیار زیادی را بی‌پاسخ باقی می‌گذارد و نمی‌شود از آن برای ارائه توصیه عملی استفاده کرد.


یافته‌ها نشان داد که میانگین زمان سپری شده پای شبکه‌های اجتماعی ۶۱ دقیقه در روز بود. افرادی که بیشتر از ۱۲۱ دقیقه را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کردند، دو برابر بیشتر از کسانی که کمتر از ۳۰ دقیقه پای این سایت‌ها می‌گذراندند، احساس انزوا می‌کردند.MedLinePlus،

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: