کد خبر: ۱۴۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 26
از 20 هزار تماس ثبت شده، 13 هزار و 14 تماس به مبادی ذیربط و سازمان های برون بخشی و درون بخشی ارجاع و راهنمایی شده است.

شفا آنلاین>اجتماعی>رییس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بیش از 20 هزار تماس مردمی با این سامانه تماس گرفته شده که از این تعداد شش هزار و 898 تماس مربوط به مسائل بهداشتی منجر به ثبت شکایت در سامانه بهداشت 190 بوده است.

به گزارش شفا آنلاین،محراب آقازاده افزود: از 20 هزار تماس ثبت شده، 13 هزار و 14 تماس به مبادی ذیربط و سازمان های برون بخشی و درون بخشی ارجاع و راهنمایی شده است.

وی ادامه داد: تا کنون به 77 درصد از کل شکایات رسیدگی شده و 17 درصد به سازمان های برون بخشی ارجاع داده شده است.

آقازاده گفت: 15 درصد از تماس ها و شکایات ثبت شده منجر به معرفی متخلفین به مراجع قضایی ، 25 درصد منجر به صدور اخطار کتبی و 5 درصد نیز منجر به معدوم سازی 3696 کیلوگرم کالای آسیب رسان و مواد غذایی غیر بهداشتی شده است.

وی اضافه کرد: کثرت شکایات در اصناف مختلف به ترتیب امکنه مسکونی 12 درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ(Sandwich) و پیتزا 10 درصد، نانوایی 9 درصد و سلف سرویس و رستوران 9 درصد بوده واز نظر جنسیت تماس گیرندگان نیز 76 درصد مرد و 24 درصد زن بوده اند.

رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت گفت: بیشترین نوع درخواست و مشکلات بهداشتی عبارت از عرضه مواد غذایی سنتی فاسد، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاسد و فاقد تاریخ معتبر، دفع غیر بهداشتی فاضلاب ، انجام فعالیت غیر مجاز از جمله تهیه و بسته بندی مواد غذایی ، استفاده از مواد اولیه فاقد کیفیت مناسب، وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی، عدم رعایت بهداشت دست ها، عدم رعایت شرایط نگهداری مواد غذایی و عرضه قلیان در مراکز فاقد مجوز بوده است.

آقازاده افزود: از اطلاعاتی که از نظرسنجی مردمی به صورت تلفنی از تماس گریندگان با سامانه بهداشت 190 بدست آمد، مشخص شد 97 درصد تماس گیرندگان از نحوه رسیدگی به شکایات رضایت دارند و 3 درصد ناراضی بودند که شکایات آنان برای رسیدگی مجدد به دانشگاههای ذیربط ارجاع شد.

برچسب ها: سامانه ، شکایات ، بهداشتی
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
اصلا من هزار بار تماس گرفتم نتونستم وصل شوم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
0
اصلاازاين مبحث شكايت استقبال نميكنم چون راه خوبي بازشده براي ب هدف رسيدن افرادي ك مشگل شخصي خودشون روازاين طريق ميخوان تلافي كنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
0
0
خواهشمنداست بررسي نماييد نسبت به توليد حلب ١٦سويا با برند... كه در ان روغن سرخ زده ميشود
ضمنا فله پالم بصورت خالص به فروش ميرسد
كليه ليبل هاي كارخانه بدون خورد شدن كامل فروخته ميشود و كلي كارهاي ديگه كه نياز به بررسي و پيگيري قانوني دارد.خواهشمندم پيگير شويد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: