کد خبر: ۱۴۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 22
سال 96 یکی از اولویت‌های مرکز توسعه و پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزودن یک شیفت کاری به سامانه خط ملی اعتیاد است.

شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس مرکز توسعه(Development) و پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشورگفت: سال 96 یکی از اولویت‌های مرکز توسعه و پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزودن یک شیفت کاری به سامانه خط ملی اعتیاد (09628) است.

به گزارش شفا آنلاین،مجید رضازاده با بیان آنکه در سال 96 یک شیفت کاری به سامانه «خط ملی اعتیاد» افزوده می شود ، گفت: هم اکنون این سامانه از 8 صبح تا 8 شب فعالیت می‌کند و خواهان آن هستیم که در ادامه سال جاری مدت زمان فعالیت این سامانه را تا 12 شب افزایش دهیم.

وی همچنین به راه اندازی سیستم رصد در سامانه خط ملی اعتیاد(Addiction) در سال 95 اشاره کرد و گفت: هر چقدر بتوانیم پاسخگویی‌ها را افزایش دهیم شاهد کاهش پشت نوبتی‌ها خواهیم بود و در سال 95 نیز به علت نصب سیستم رصد در سامانه خط ملی اعتیاد از ابتدای سال گذشته توانستیم به همکاران خود در این سامانه امکان رصد پشت خطی‌ها را بدهیم تا به این ترتیب آنان مدت زمان مشاوره خود را بهتر مدیریت کنند.

رضازاده همچنین با بیان آنکه تهران در صدر تماس با این سامانه است، گفت: پس از تهران به طور میانگین استان‌های چهارمحال و بختیاری، مازندران، مرکزی، خراسان شمالی بیشترین تماس‌ها را با این سامانه داشته‌اند.

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان(Organization) بهزیستی کشور تصریح کرد: نمی‌توان از میزان تماس‌های هر استان این چنین استنباط کرد که استانی که بیشترین تماس را دارد اعتیاد در آن شیوع بیشتری را داشته و بالعکس بلکه ممکن است عواملی چون آگاهی مردم از فعالیت خط ملی اعتیاد و تبلیغات بهتر در خصوص این سامانه در آن استان باعث افزایش تماس‌ها در آن استان باشد.

به گفته رضازاده، بیش از 330 هزار نفر در سال گذشته با سامانه تلفنی خط ملی اعتیاد تماس گرفته‌اند و به حدود 320 هزار نفر (98.32 درصد) آنها پاسخ داده‌ شده است ؛ این در حالیست که میزان تماس‌ها و پاسخگویی‌ها نسبت به مدت مشابه سال 94 ، رشد داشته به طوریکه در سال 94 بیش از 310 هزار تماس با سامانه خط ملی اعتیاد برقرار شده که به حدود 300 هزار تماس (98.26 درصد) پاسخ داده شده بود.

برچسب ها: اعتیاد ، سامانه ، شیوع
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: