کد خبر: ۱۴۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 28
متخصصان اغلب معتادان را تحت درمان با بوپرنورفین قرار می‌دهند تا علائم سندرم قطع را به حداقل برسانند و در عین حال، بیمار را از اعتیاد به اپیوئیدهایی مانند هروئین نجات دهند. اثرات داروی بوپرنورفین به مراتب ضعیف‌تر از مواد کشنده‌ای نظیر هروئین است.
شفا آنلاین:یک تحقیق جدید نشان داده که در آمریکا، شمار قابل‌توجهی از معتادان به مواد اپیوئیدی که تحت درمان تسهیل شده دارویی ترک اعتیاد قرار می‌گیرند، پس از مدتی به مصرف سایر نارکوتیک‌ها روی می‌آورند.


به گزارش شفا آنلاین:متخصصان اغلب معتادان را تحت درمان با بوپرنورفین قرار می‌دهند تا علائم سندرم قطع را به حداقل برسانند و در عین حال، بیمار را از اعتیاد به اپیوئیدهایی مانند هروئین نجات دهند. اثرات داروی بوپرنورفین به مراتب ضعیف‌تر از مواد کشنده‌ای نظیر هروئین است.

اما محققان مدرسه پزشکی جان‌هاپکینز، گزارش‌های ثبت شده مربوط به 38 هزار معتاد تحت درمان با بوپرنورفین در 11 ایالت آمریکا را بررسی کردند. 43 درصد از معتادان در حین درمان ترک اعتیاد، اپیوئید قوی دیگری نظیر اکسی کودون را به‌طور متوسط 3 ماه مصرف کرده بودند و 67 درصد از آنان یک سال اول پس از پایان درمان ترک اعتیاد، به سوءمصرف داروی اپیوئیدی روی آورده بودند. سرپرست تحقیق، دکتر جی کالب الکساندر، استادیار اپیدمیولوژی در‌هاپکینز می‌گوید: «سیاست‌گذاران ممکن است فکر کنند که افراد تحت درمان ترک اعتیاد، شفا یافته‌اند اما مبتلایان به اختلال سوءمصرف مواد، به یک بیماری مادام‌العمر مبتلایند.»
برخی از داروهایی که تحت سوءمصرف قرار می‌گیرند، به‌طور نسخه‌ای برای مواردی نظیر جراحی و سوانح و برای کنترل دردهای مزمن در دسترس قرار می‌گیرند. محققان معتقدند که این وضعیت راه را برای آن گروه از معتادان که اعتیاد آنها به اپیوئید به‌طور درستی درمان نشده، باز گذاشته است. به گفته الکساندر، عود اعتیاد و نیز خطر اوردوز در این گروه معتادان به مراتب بیشتر است. طبق آمار منتشر شده در این مقاله، میزان مرگ‌های ناشی از اوردوز مواد در آمریکا از سال 1999 میلادی تاکنون 5/2 برابر شده است.سپید
منبع: HealthDay.com
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: