کد خبر: ۱۴۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 25
در این مطالعه 35 کشور توسعه یافته و اقتصادهای درحال ظهور از جمله ایالات متحده، کانادا، آلمان، انگلیس، استرالیا، لهستان، چک، مکزیک، کره جنوبی مورد بررسی قرار گرفتند.
شفا آنلاین: نتایج مطالعه بین المللی به سرپرستی مجید عزتی، استاد ایرانی امپریال کالج لندن نشان می دهد، میانگین سن امید به زندگی در برخی کشورها تا سال 2030 میلادی به فراتر از 90 سال خواهد رسید.

به گزارش شفاآنلاین:در این مطالعه 35 کشور توسعه یافته و اقتصادهای درحال ظهور از جمله ایالات متحده، کانادا، آلمان، انگلیس، استرالیا، لهستان، چک، مکزیک، کره جنوبی مورد بررسی قرار گرفتند.  

براساس نتایج بدست آمده در این مطالعه گسترده، بالاترین نرخ امید به زندگی تا سال 2030 مربوط به کشور کره جنوبی و پایین ترین نرخ در میان کشورهای توسعه یافته نیز به ایالات متحده اختصاص خواهد داشت.  

این مطالعه که با همکاری مشترک پژوهشگران امپریال کالج و سازمان بهداشت جهانی (WHO) انجام شد نشان می دهد، در میان کشورها با درآمد بالا، پایین ترین نرخ امید به زندگی تا سال 2030 مربوط به ایالات متحده است. نرخ امید به زندگی در میان مردان و زنان آمریکایی به ترتیب 79.5 و 83.3 سال خواهد بود که این نرخ برابر با کشورها با درآمد متوسط مانند کرواسی و مکزیک است.

مراقبت های بهداشتی ناکافی، در کنار عواملی مانند نرخ نسبتا بالای مرگ و میر مادران و کودکان، نرخ بالای خودکشی و چاقی، از جمله دلایل پایین بودن نرخ امید به زندگی در آمریکا تا 2030 عنوان شده است.

در اروپا، نرخ امید به زندگی برای زنان فرانسوی 88.6 و برای مردان مردان سوئیسی نیز 84 سال پیش بینی شده است.

به گفته مجید عزتی سرپرست تیم تحقیقاتی و استاد دانشکده بهداشت عمومی امپریال کالج لندن، این واقعیت که انسان در آینده طول عمر بیشتری خواهد داشت، به این معنی است که باید به فکر تقویت سیستم های بهداشتی و اجتماعی برای حمایت از جمعیت سالمند با نیازهای متعدد بهداشتی بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: