کد خبر: ۱۴۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 21
9 هزار نفر از این کودکان در مراکز شبه خانواده زندگی می کنند که در این مراکز تلاش می شود شرایط یک زندگی طبیعی برای کودکان فراهم شود.

شفا آنلاین>اجتماعی>معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت 570 مرکز نگهداری کودک در کشور، گفت: این سازمان 24 هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست را تحت حمایت دارد.
به گزارش شفا آنلاین، حسین نحوی نژاد روز سه شنبه در حاشیه دیدار ثمین صدیق نماینده سازمان جهانی بهداشت با انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، افزود: 9 هزار نفر از این کودکان در مراکز شبه خانواده زندگی می کنند که در این مراکز تلاش می شود شرایط یک زندگی طبیعی برای کودکان فراهم شود.

نحوی نژاد افزود: همچنین 600 هزار سالمند، یکصد هزار بیمار مزمن روان و یک میلیون و 300 هزار فرد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی قرار دارند .

**90 درصد کودکان خیابان با خانواده زندگی می کنند
معاون سازمان بهزیستی کشور گفت: 90 درصد کودکان خیابان با خانواده زندگی می کنند. این کودکان، فقیر هستند اما خانواده دارند. سازمان بهزیستی کشور با همکاری قوه قضائیه تلاش در سامان دادن به کودکان خیابان را دارد.

نحوی نژاد گفت: سازمان بهزیستی کشور ، جامعه هدف گسترده ای از کودکان خیابان، افراد دارای معلولیت، و کودکان بدسرپرست دارد و در زمینه آسیب های اجتماعی از اعتیاد تا خشونت فعالیت دارد؛ همچنین طبق قانون سازمان بهزیستی کشور مسئول توانمندسازی افراد دارای اختلالات روان است.

وی ادامه داد: برای رسیدگی به موضوع کودکان خیابان و همچنین دیگر آسیب های اجتماعی مراکز اورژانس اجتماعی و دیگر مراکز حمایتی در کشور فعالیت دارند.
وی خاطرنشان داد: امید است سازمان بهزیستی کشور در آینده همکاری های بیشتری با سازمان جهانی بهداشت داشته باشد.


**خط 9628 برای مشاوره اعتیاد
معاون سازمان بهزیستی با اشاره به اعتیاد گفت: تغییراتی در حوزه اعتیاد مشاهده می شود بطورمثال مصرف همزمان چندماده مشاهده شده است. مواد مخدر از کشورهای همسایه وارد ایران می شود اما مواد محرک را داخل خانه نیز تهیه می کنند.
نحوی نژاد افزود: خط ملی مشاوره اعتیاد با شماره 9628 داریم که در زمینه های مختلف روانشناسی به معتادان مشاوره می دهد .

** طلاق باید ظرف پنج سال کاهش یابد
معاون سازمان بهزیستی گفت: در سال 2007 ، یک طلاق به ازای هر 8.3 ازدواج داشتیم که این آمار در سال 2016 به یک طلاق به ازای هر 4.3 ازدواج رسیده است. بنابراین سازمان بهزیستی کشور مشاوره های قبل و بعد از ازدواج دارد و حتی در دادگاه ها نیز مشاور گذاشته است و تلاش دارد زوج ها را برای آموزش مهارت های زندگی ، راهنمایی کند.
نحوی نژاد افزود: مجلس شورای اسلامی بهزیستی را مکلف کرده تا نرخ طلاق را در پنج سال آینده کاهش دهد .
برچسب ها: بهزیستی ، کودک ، مشاوره
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: