کد خبر: ۱۴۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 18
بسیاری از کشورها درصد قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی را برای کودکان سرمایه‌گذاری می‌کنند

شفا آنلاین>سلامت>معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، گفت: ما باید روی اقتصاد توانمندی مغز کار کنیم به آن معنا که هرچه توانایی های مغز کودکان بیشتر بکار گرفته شود، می‌توان ظرفیت بالقوه مغزی آنان را به بالفعل تبدیل کرد.

به گزارش شفا آنلاین، حبیب‌الله مسعودی‌فرید به مناسبت هفته آگاهی از مغز افزود: بسیاری از کشورها درصد قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی را برای کودکان سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ اگر بخواهیم بدانیم که یک کشور برای آینده و توسعه و پیشرفت خود برنامه ای دارد یا خیر در ابتدا باید ببینیم که آن کشور برای کودکان و نوجوانان خود چه برنامه‌ای دارد.

** هزار روز طلایی عمر
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا در این هفته برنامه‌های متعدد و متنوعی دارند و امسال در ایران برای دومین سال متوالی است که با مشارکت موسسه علوم و فناوری‌­های شناختی، هفته آگاهی از مغز برگزار می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت دوران ابتدایی کودکی، افزود: یکهزار روز ابتدای زندگی کودک، دوران طلایی است و درصد بالایی از رشد مغز کودک در طی همین دو تا سه سال ابتدایی زندگی، اتفاق می‌افتد.

مسعودی فرید با تاکید بر غیرقابل تکرار بودن فرآیندهای شناختی در اوایل زندگی، ادامه داد: بسیاری از افراد از این دوران به عنوان فرصت بی­‌همتا یا «اورژانس خاموش» یاد می­‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان منتظر بود که طی چند سال آینده، کار روی مغز کودکان را آغاز می کنیم چرا که همین امروز هم دیر است. باید برنامه‌های کمک کننده به افزایش و بهبود سبک و مهارت‌های زندگی و رشد همه جانبه کودکان را اجرا کنبم.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای رشد کودکان تنها وظیفه بهزیستی نیست و دیگر دستگاه‌ها از جمله مجلس در بحث قانونگذاری، آموزش و پرورش، بخش غیردولتی و نهادهای تحقیقاتی و دانشگاهی نیز در این خصوص مسئول هستند.
برچسب ها: اجتماعی ، بهزیستی ، کودکان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: