کد خبر: ۱۴۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 16
دانشمندان در جدیدترین تحقیقات خود توانستند یک قدم به شناخت عوامل افسردگی نزدیکتر شوند و راه‌حلی دیگر برای آن معرفی کنند.
شفا آنلاین>اجتماعی>دانشمندان در جدیدترین تحقیقات خود توانستند یک قدم به شناخت عوامل افسردگی نزدیکتر شوند و راه‌حلی دیگر برای آن معرفی کنند.

به گزارش شفا آنلاین،محققان دانشگاه اوتاگو در نیوزیلند با بررسی بیش از ۱۷۱ فرد داوطلب در رده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال دریافتند تن‌ها 2 هفته مصرف انواع میوه و سبزیجات تازه می‌تواند اثرات مفید درمانی بر روی آن‌ها داشته و سبب برطرف شدن افسردگی و ناراحتی‌های عصبی در آن‌ها شود.
متخصصان علوم تغذیه اعتقاد دارند افراد در رده‌های سنی مختلف و در مشاغل گوناگون باید توجه ویژه‌ای به مصرف انواع میوه و سبزیجات تازه داشته باشند تا سلامت روحی و جسمی آن‌ها تامین شود.
بسیاری از داوطلبان این آزمایش دارای گونه‌های خفیف تا شدید افسردگی بودند، اما تنها ظرف مدت 2 هفته پس از آغاز مصرف روزانه میوه و سبزیجات تازه به طور منظم بسیاری از علائم این اختلال روانی در آن‌ها برطرف شد.

از جمله مکان هایی که افراد به دلیل استرس کاری و یا جمعیت زیاد بیشتر در معرض ابتلا به انواع بیماری‌های جسمی و روحی قرار دارند، می‌توان به مدارس، ادارات، دانشگاه ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، خوابگاه‌های دانشجویی، سربازخانه‌ها و مهدهای کودک اشاره کرد و لازم است افراد در این مکان‌ها به طور منظم میوه و سبزیجات تازه مصرف کنند.

دانشمندان در نظر دارند به بررسی‌های بیشتر در این زمینه بپردازند. برای مثال اینکه آیا مصرف سبزیجات پخته با خام تفاوت دارد و اینکه کدام یک از آن‌ها خواص درمانی بهتری دارد و از بدن محافظت بیشتری به عمل می‌آورد، احتیاج به تحقیقات گسترده‌تری دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: