کد خبر: ۱۴۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 12
ریاست در سازمان‌های خصوصی و دولتی مطرح می‌شود و خانواده نیاز به زن یا شوهر به عنوان رئیس ندارد.
شفا آنلاین>اجتماعی>کارشناس ارشد مشاور خانواده گفت: خانواده نیاز به مسئول دارد که در دین اسلام مسئولیت خانواده بر عهده مرد گذاشته شده است.

به گزارش شفا آنلاین،مصطفی افشار کارشناس ارشد مشاور خانواده گفت: در نظر گرفتن نقش ریاست در یک مجموعه‌ای به نام خانواده یک بار روانی منفی برای نظام خانواده به همراه دارد.

این کارشناس ارشد مشاور خانواده عنوان کرد: خانواده احتیاج به مسئول یا سرپرست دارد، البته باید توجه داشت اشخاصی که مسئولیت امری را عهده دار می‌شوند باید پاسخگوی آن نیز باشند.

وی اظهار داشت: ریاست در سازمان‌های خصوصی و دولتی مطرح می‌شود و خانواده نیاز به زن یا شوهر به عنوان رئیس ندارد.

افشار با بیان اینکه دین اسلام مسئولیت خانواده را بر دوش مرد گذاشته است، تأکید کرد: مسئول بودن به معنای اطاعت بی قید و شرط از مرد نیست بلکه نوعی تقسیم وظایف را در محیط خانه به وجود می‌آورد به این صورت که وظیفه تأمین هزینه ، مخارج و امرار معاش خانواده بر عهده مرد و مسئولیت پرورش و تربیت فرزندان به دوش زن است.

وی تصریح کرد: داشتن مسئولیت هیچ برتری و امتیازی را به همراه ندارد بلکه زن و مرد هر کدام وظایف مخصوصی را بر عهده دارند که باید تلاش کنند به خوبی آنها را انجام دهند.

این کارشناس ارشد مشاور خانواده افزود: در نظام خانواده تمام تصمیم گیری‌ها با مشورت صورت می‌گیرد و در واقع خانواده یک نظام دموکراسی است که تمام افراد خانواده در آن حق رأی دارند اما اغلب اوقات تصمیم نهایی را مرد خانواده می‌گیرد.

افشار یادآور شد: آموزش اقتدار و اعتماد به نفس بر عهده پدر خانواده و همدلی کردن، دست گیری از دیگران، مهربانی و صمیمیت که از جنس احساسات و عواطف است بر عهده مادر خانواده است. پدر باید به سایر افراد خانواده دلگرمی بدهد و مأمن آرامش برای اعضای خانواده باشد و مادر خانواده به علت ساعات حضور بیشتر در خانه می تواند در مسائل تربیتی فرزند و دادن آگاهی به کودک نقش موثر داشته باشد.

برچسب ها: مشاوره ، خانواده ، کارشناس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: