کد خبر: ۱۴۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 09
بهترین کیفیت گوشت مرغ در محدوده وزنی 1200 تا 1800 گرم است و در این محدوده با توجه به کم بودن بیماری طیور از دارو و آنتی بیوتیک‌ها کمتر استفاده می‌شود

شفا آنلاین>سلامت>معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: پیشگیری از مصرف دارو و آنتی بیوتیک با کاهش سن کشتار مرغ امکان پذیر است.

به گزارش شفا آنلاین، فرهاد مشیر غفاری در جلسه طرح کاهش سن کشتار و مزایای مصرف مرغ سایز(1200 تا 1800 گرم)، گفت: با کاهش و پایین آوردن سن کشتار مرغ می‌توانیم از مصرف دارو و آنتی بیوتیک‌ها پیشگیری کنیم.

غفاری ادامه داد:  عوامل واسطه با عرضه مرغ با وزن بالاتر به دلیل سود مضاعف و با تلقین باور نادرست مرغ با وزن پایین به عنوان مرغ وارده، تمایل مصرف مرغ چاق را وارد فرهنگ مصرف کرده‌اند لذا جهت تغییر این وضعیت باید فرهنگ سازی لازم و مثبت انجام شود و مزایای استفاده از گوشت مرغ‌های محدوده ی وزنی 1200 تا 1800 گرم به اطلاع و آگاهی مردم رسانده شود.

وی افزود: بهترین کیفیت گوشت مرغ در محدوده وزنی 1200 تا 1800 گرم است و در این محدوده با توجه به کم بودن بیماری طیور از دارو و آنتی بیوتیک‌ها کمتر استفاده می‌شود و علاوه بر این ضایعات و چربی مضر نیز در این اوزان کمتر بوده و گوشت مرغ ترد و لذیذتر است و از سوی دیگر هم برای مصرف کننده و هم برای تولید کننده صرفه اقتصادی نیز دارد.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با توجه به دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص به کلیه شرکت‌های تعاونی مرغداران استان و واحدهای تولید مرغ گوشتی، رعایت سن کشتار (در محدوده پوشش بیمه‌ای) حداکثر 42 روز ابلاغ شده که در صورت رعایت نشدن نیز تدابیری اندیشیده شده است.

مشیر غفاری یادآور شد: پیرو هماهنگی با مدیران و مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاه‌ها از بسته بندی کامل و خروج مرغ‌های با وزن بالای 2 کیلو و 200 گرم جلوگیری و با کلیه استان‌های همجوار در خصوص  ارسال نشدن لاشه مرغ استحصالی با وزن بیش از 2 کیلو و 200 گرم مکاتبه شده و در حال اجرا است.

وی گفت: با توجه به ضرورت ایجاد زیر ساختهای فرهنگی برای تقاضا محور شدن مصرف مرغ سایز، این معاونت در حال تدوین برنامه‌های ترویجی و آموزشی و فرهنگی است که امیدواریم با همکاری کلیه واحدهای تولیدی، تعاونیها، دانشگاه علوم پزشکی، کشتارگاه‌ها، شهرداری و فروشگاه‌های عرضه مرغ بتوانیم در تولید محصول سالم در جهت سلامتی مردم عزیز گام دیگری برداشته باشیم.
برچسب ها: مرغ ، آنتی بیوتیک ، کشتار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: