کد خبر: ۱۴۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 09
کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند رنگ درمانی و تکنیک های رنگ آمیزی و نقاشی می تواند باعث درمان بسیاری از بیماری ها در بزرگسالان شود.
شفا آنلاین>سلامت>برای بدست آوردن آرامش و کنترل هیجان و استرس لازم نیست به دنبال مصرف دارو باشید، شما می‌توانید تنها با انجام یک کار ساده و به ظاهر کودکانه آرامش را به خود هدیه دهید.

به گزارش شفا آنلاین،کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند رنگ درمانی و تکنیک های رنگ آمیزی و نقاشی می تواند باعث درمان بسیاری از بیماری ها در بزرگسالان شود.

کارشناسان بسیاری از دانشگاه های برتر جهان در خصوص اثرگذاری نقاشی بر رفع استرس و کنترل بیماری های روانی، تحقیقات وسیع و گسترده انجام داده اند و دریافتند همانطور که گوش دادن به موسیقی در ایجاد آرامش و جلوگیری از بروز استرس مفید است، کشیدن نقاشی هرچند به صورت ساده و با کمترین امکانات نیز می تواند اثر مشابهی در ایجاد آرامش و برطرف گردن هیجان داشته باشد.

نقاشی با آبرنگ، مداد رنگی یا گواش تنها مخصوص کودکان نیست و بزرگسالان نیز با استفاده از همین شیوه کودکانه می توانند با بسیاری از عوامل استرس زا در محل کار خود مقابله کنند.
استفاده از روانشنانسی رنگ ها در درمان و کنترل بیماری ها، قدمت طولانی دارد. این امر در رنگ لباس پزشکان و رنگ آمیزی اتاق های مختلف بیمارستان ها و اتاق جراحی به وضوح دیده می شود.

کارشناسان بر این اساس به افراد توصیه می کنند زمانی که احساس استرس و هیجان شدید و غیرقابل کنترل دارند از کشیدن نقاشی به ویژه طرح های رنگی کمک بگیرند و احساسات خود را نقاشی کنند یا یک موضوع مورد علاقه مانند منظره، شی یا یک حیوان را نقاشی کنند.

یکی از طرح‌های جالب و جدید برای کمک به کاهش استرس در بزرگسالان الهام گرفتن از دفتر رنگ‌آمیزی کودکان است که در آن طرح های خالی برای رنگ آمیزی وجود دارد و با این تکنیک فرد احساس شادی و آرامش بدست می آورد.

تحقیقات بر روی این شیوه جدید درمانی توسط محققان در حال مطالعه و بررسی های تکمیلی است.
برچسب ها: استرس ، پژوهش ، نقاشی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: