کد خبر: ۱۴۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 07
یکی از مسائل مهمی که هست، پیشرفت در حوزه داروهای بایوتک است که داروهایی در حال ساخت هستیم، اما در رابطه با بحث اثربخشی و پایداری‌شان در بدن انسان حتماً باید کار شود، چون این‌ها ترکیبات پیچیده ای هستند و اندازه گیری این ترکیبات در بدن انسان برای اینکه بفهمیم اثربخشی کافی دارند مهم است

شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از آمادگی برای ایجاد مرکز اثربخشی دارو بر بدن افراد در کشور با تکنولوژی بالا خبر داد و گفت: راه‌اندازی این مرکز تا پایان امسال به امکانات زیرساختی نیاز دارد.

به گزارش شفا آنلاین،حسین وحیدی  درباره اقدامات جدید دارویی و آزمایشگاهی در  دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که هست، پیشرفت در حوزه داروهای بایوتک است که داروهایی در حال ساخت هستیم، اما در رابطه با بحث اثربخشی و پایداری‌شان در بدن انسان حتماً باید کار شود، چون این‌ها ترکیبات پیچیده ای هستند و اندازه گیری این ترکیبات در بدن انسان برای اینکه بفهمیم اثربخشی کافی دارند مهم است و این تکنولوژی مهمی است که در کشور کمتر انجام می‌شد و اگر خدا بخواهد ما داریم امکاناتش را فراهم می‌کنیم که یکی از این مراکز را راه‌اندازی کنیم.

وحیدی ادامه داد: داروهایی در کشور ساخته می‌شود که مشابه خارج کشور هستند منتها ما باید اثربخشی آن را ببینیم، این داروها باید روی انسان‌های داوطلب آزمایش شود و این کار در کشور چند سالی است در حال پایه گذاری شدن است و ما نیز در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برنامه ریزی‌اش را انجام دادیم کما اینکه در حال انجام نیز است، منتها ما باید تمرکز کاری کنیم درباره تخصص، تکنولوژی و امکاناتی که در این‌باره لازم است.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه این مرکز با عنوان مرکز بیواکی والانسی برای همسان سازی داروهای بیوتکنولوژی معرفی می‌شوند، درباره عدم وجود چنین مراکزی در ایران عنوان کرد: در حوزه داروهایی که ساختارهای پیچیده ندارند داریم، ولی در حوزه فراورده‌هایی که پیچیده هستند به خصوص فراورده‌های بایوتک؛ چنین مرکزی نداریم، زیرا یک بحث هم درباره کارآزمایی بالینی است.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اینکه تاکنون چنین مراکزی در کشور نداشتیم، پاسخ داد: به این شکل خیر. ولی باید راه بیفتد. ما نیز مجوز آن را گرفتیم و آدم‌هایش نیز تربیت شدند، فقط یک مقدار امکانات زیرساختی می‌خواهد که ان شاالله اگر وزارت بهداشت یا معاونت ریاست جمهوری هماهنگ و همکاری کنند این مرکز راه می‌افتد.

وحیدی در ادامه توضیح داد: بنده فکر می‌کنم که مرکز بیواکی والانسی برای همسان سازی داروهای بیوتکنولوژی این دانشکده، تنها مرکزی باشد که داروهایی با تکنولوژی بالای (بایوتک) و داروهای پروتئینی و ... که اندازه گیری مقدار آنها در خون پیچیده است را انجام دهد و این‌ توانمندی و دانش وجود دارد و به راحتی نیز می‌توانیم به آن دست پیدا کنیم و امیدواریم این پروژه حداقل تا پایان امسال محقق شود.

برچسب ها: دانشگاه ، پزشکی ، داروسازی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: