کد خبر: ۱۴۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 06
شواهد ثابت کرده است که توانمندسازی می‌تواند راهکارهای گوناگونی را برای مقابله با فقر به وجود آورد. ا
شفا آنلاین: زنان سراسر جهان از جوان و پیر به دنبال راه‌هایی برای توانمندسازی خود هستند. توانمندسازی جزئی ضروری برای موفقیت در هر جامعه‌ای است

به گزارش شفا آنلاین:شواهد ثابت کرده است که توانمندسازی می‌تواند راهکارهای گوناگونی را برای مقابله با فقر به وجود آورد. این روند می‌تواند شامل توانمندسازی زنان در یادگیری مهارت‌های جدید، تفکر مثبت نسبت به خود و رسیدن به این باور است که آن‌ها هر کاری را که می‌خواهند، می‌توانند انجام دهند. چیزهای زیادی وجود دارد که زنان فارغ از سن می‌توانند انجام دهند و گام‌هایی برای توانمندی خود و بهتر شدن جهانی که در آن زندگی می‌کنند، بردارند.


فرصت‌های یادگیری را افزایش دهید. توانمندسازی با آموزش همراه است. آموزش یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که زنان می‌توانند برای رشد خود به کار بگیرند و خود را ازلحاظ احساسی و روانی ارتقا دهند. این مساله نه‌تنها سبب رشد احساسی و روانی می‌شود بلکه می‌تواند در توسعه مهارت‌های خودباوری و اعتمادبه‌نفس نیز وموثر باشد. تحصیلات به زنان این دانش و توانایی را می‌دهد که علایق خود را دنبال کنند، علاوه براین آن‌ها را برمی‌انگیزد تا درباره جهان پیرامون خود بیاموزند و ببیند در کدام گرایش‌ها می‌توانند متخصص شوند. این ابزار قدرتمند مسیر موفقیت و رسیدن به رویاها را از طریق فرصت‌های شغلی، کمک کردن به دیگران و ساختن اعتمادبه‌نفس خود و کودکان خود را ایجاد می‌کند.
چارچوب ذهنی مثبتی را انتخاب کنید. هرگز قدرت ذهنیت مثبت را دست‌کم نگیرید. ذهن قدرت زیادی داردکه می‌تواند هر چیزی را که در درون ما می‌گذرد، کنترل کند. افکار مثبت در همه مراحل زندگی به زنان کمک می‌کند آرام باشند، خونسردی خود را حفظ کنند و شادی و بهره‌وری و رضایت از زندگی را تجربه کنند. هیچ کاری نیست که زنان با داشتن نگرش مثبت نتوانند به آن دست پیدا کنند. آگاهی از عادات روزانه و نحوه فکر کردن، می‌تواند به زنان اجازه دهد تا انتخاب کنند کدام‌یک از وضعیت‌های ذهنی بیشتر به آنان در کنترل وضعیتشان کمک می‌کند. افکار مثبت به زنان کمک می‌کند تا مشکلات را حل کنند و قادر به روبه‌رو شدن با چالش‌های روزانه خود با یک لبخند باشند و بدانند که هر چیزی می‌تواند در جهت منافع آن‌ها و منافع دیگران عمل کند.
اعتمادبه‌نفس داشته باشید و خود را باور کنید. چیزی که علاوه بر تحصیلات و داشتن چشم‌انداز مثبت می‌تواند به زنان در توانمند شدن کمک کند، اعتمادبه‌نفس بالاست. اعتمادبه‌نفس به زنان این قدرت را می‌دهد تا اشتیاق و آمادگی کافی را برای حرکت کردن داشته باشند و ناامید نشوند. زنانی با اعتمادبه‌نفس بالا اشتباهات و نقصان را به‌عنوان گزینه‌ای برای رشد، یادگیری و تلاش بیشتر برای رسیدن به اهدافشان قرار می‌دهند.


قدرت ریسک کردن داشته باشید. تصمیم‌گیری برای تغییر مسیر زندگی و تلاش برای چیزی متفاوت، همان چیزی است که می‌تواند زنان را توانمند سازد. اگر زنان احساس رضایت در زندگی شخصی و حرفه‌ای نداشته باشند، چاره‌ای نخواهند داشت مگر ایجاد تغییر در زندگی. برای بسیاری از ما گرفتن تصمیمات جدید می‌تواند با ترس و تردید همراه باشد اما بعد از اتخاذ تصمیم و برداشتن اولین گام‌ها و استفاده از ایمان، ذهنیت مثبت و اعتمادبه‌نفس، زندگی بهتر و با تعادل بیشتری خواهد بود.
منبع: Lifehack
سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: