کد خبر: ۱۴۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 04
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از امدادرسانی به 31 هزار و 400 تن از هموطنان متاثر از برف و کولاک در 29 استان کشور در چهار روز گذشته خبر داد.

شفا آنلاین:رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از امدادرسانی به 31 هزار و 400 تن از هموطنان متاثر از برف و کولاک در 29 استان کشور در چهار روز گذشته خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، مرتضی سلیمی با اعلام جزئیات امداد و نجات در برف و کولاک 29 استان کشور به جز استان های سیستان و بلوچستان و همدان از 12 بهمن تا ساعت 6 صبح روز 16 بهمن ماه گفت: امدادگران هلال احمر در این مدت در٢١٧شهر، روستا و محور برف گیر در حال امدادرسانی بودند که در این عملیات ها به 31 هزار و 400 تن امدادرسانی شد و 10 هزار و 300 نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.
وی با اشاره به امدادرسانی در 217 شهر، روستا و محور برف گیر، خاطر نشان کرد: انتقال 8 زن باردار، 41 مصدوم به مراکز درمانی و ارایه خدمت سرپایی به 38 نفر در این مدت انجام شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات، گفت: رهاسازی 3 هزار و 685 خودرو از برف و توزیع اقلام غذایی میان متاثران از برف و کولاک سراسر کشور از برنامه هلال احمر بوده است.
سلیمی به حضور ٤٥٢ تیم امدادی شامل یک هزار و 663 امدادگر و نجاتگر در عملیات برف و کولاک در استان های کشور اشاره کرد و از نجات 3 نفر از هموطنان در سقوط بهمن در آبعلی و مهاباد خبر داد.
وی افزود: امدادرسانی در ١٣ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، خراسان شمالی و جنوبی، سمنان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، فارس، مازندران و هرمزگان ادامه دارد.

**امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی 5 استان کشور
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی در 5 استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی، فارس و هرمزگان از 14 تا 16 بهمن ماه، گفت: امدادگران هلال احمر در این مدت در 25 شهر و روستا و ١١شهرستان دلگان، سراوان، زابلی، سیب و سوران، خاش، ایرانشهر، بیرجند، نهبندان، نیشابور، داراب و جاسک که از سیل و آبگرفتگی متاثر بودند، خدمات امدادی ارائه دادند.
سلیمی با بیان اینکه در این مدت به 357 تن از هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی، امدادرسانی شده است، گفت: در این مدت 239 نفر اسکان اضطراری داده شدند و نجاتگران، جان 3 نفر را که در شهرستان جاسک بر اثر سقوط دو خودرو به رودخانه کوئیک در خطر بود، نجات دادند.
وی گفت:41 تیم امدادی شامل ١٦٣ امدادگر و نجاتگر در این عملیات مشارکت داشتند؛ امدادرسانی در سیستان و بلوچستان ادامه دارد.
برچسب ها: امداد ، هلال احمر ، نجات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: