کد خبر: ۱۳۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۵ - 2017January 17
دنيای ماشينی امروز باعث شده تا بسياری از موادمصنوعی به صورت موادخوراكی و نوشيدنی به بدن ما سرازير شوند. اين مواد در پالايشگاه بزرگ بدن به مواد ارزشمند و مضر و سمی تغيير شكل می‌دهند.
شفا آنلاین: در سال‌های اخير مشكلات كبدی در جهان بسيار گسترده شده است. از طرفی محققان برای جستجوی چاره و مواد موثر بر مشكلات كبدی از دو سه دهه اخير دست به كار شده و برای مقابله با اين مشكل به دنيای گياهان و گياهان دارويی روی آورده‌اند. 

به گزارش شفا آنلاین:دكتر محمدحسين صالحی سورمقی، فارماکولوژی و استاد دانشكده داروسازی تهران در گفت‌وگویی با خبرنگار پایگاه خبری «سلامانه» به خواص دارویی برخی گیاهان اشاره کرد که محافظ کبد هستند.


دنيای ماشينی امروز باعث شده تا بسياری از موادمصنوعی به صورت موادخوراكی و نوشيدنی به بدن ما سرازير شوند. اين مواد در پالايشگاه بزرگ بدن به مواد ارزشمند و مضر و سمی تغيير شكل می‌دهند. 


بسياری از مواد اكسيدان و مواد حاوی راديكال‌های آزاد كه دارای اثرات مخرب و سرطان‌زا هستند حاصل همين مواد در كبد هستند. به همين دليل در سال‌های اخير مشكلات كبدی در جهان بسيار گسترده شده است.


از طرفی محققان براي جستجوی چاره و مواد موثر بر مشكلات كبدی از دو سه دهه اخير دست به كار شده و برای مقابله با اين مشكل به دنيای گياهان و گياهان دارویی روی آورده‌اند. اصولا گياهان، سبزيجات و ميوه‌ها بهترين مواد محافظ كبد هستند و بسياری از مواد گياهی دارای خواص ضدسموم كبد، خنثي‌كننده راديكال‌های آزاد و به عنوان آنتی‌اكسيدان‌ها هستند. البته همه گياهان دارای خواص يكسان نيستند ولي بعضی از آنها مانند كاسنی، شاتره، خارمريم، زردچوبه و كنگرفرنگی از گياهان انتخابي و بسيار موثر در مشكلات كبدی از جمله كبدهای چرب هستند.

خارمریم 
یكی از گیاهانی است كه در سال‌های اخیر به عنوان یكی از گیاهان كبدی مطرح است و كارخانه‌های زیادی محصولات مختلفی از این گیاه را روانه بازار كرده‌اند. قسمت مورد مصرف دانه‌های آن است كه به اشكال كپسول، قرص و قطره روانه بازار شده‌اند. این گیاه از دسته گیاهانی نیست كه در عطاری‌ها و بازار در دسترس باشد و فقط می‌توان محصولات صنعتی آن را از داروخانه‌ها و بدون عرضه نسخه به دست آورد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: