کد خبر: ۱۰۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 20
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزير بهداشت،درمان و آموزش پزشكي گفت: برخورد با متقلبان طب سنتي و افرادي كه با ادعاهاي دروغين در اين حوزه سلامت مردم را به خطر مي اندازند، تشديد مي شود.

به گزارش شفا آنلاین، ايرج حريرچي افزود: طب سنتي ايراني-اسلامي ظرفيت بسيار بزرگي براي ارائه خدمات سلامت و به خصوص حفظ سلامت با سبك زندگي سالم دارد و توجه و استفاده عاقلانه از آن مي تواند بسياري از چالشهاي امروز سلامت مردم را بر طرف كند.
وي اضافه كرد: متاسفانه با وجود اين ظرفيت بزرگ طي يكي دو دهه اخير در كشور به توسعه طب سنتي توجه كافي نشده است اما در اين دوره با تاكيد وزير بهداشت قرار است، خدمات اين طب گسترش پيدا كند.
سخنگوي وزارت بهداشت با اشاره به برنامه هاي گسترش طب سنتي گفت: برنامه وزارت بهداشت اين است كه مراكز مجاز و معتبر خدمات طب سنتي را گسترش دهد به عنوان مثال همين امسال 20 سلامتكده طب سنتي جديد در كشور ايجاد مي شود و خدمات طب سنتي در شبكه بهداشتي-درماني كشور با آموزش بهورزان ادغام مي شود.
وي اضافه كرد: البته با وجود اقدامات انجام شده، هنوز از ميزان و رشد گسترش طب سنتي در كشور راضي نيستيم و حتما بايد رشد توسعه اين طب در كشور سرعت بيشتري پيدا كند.
حريرچي گفت: مشكل مهم در اين حوزه افرادي هستندكه با ادعاهاي واهي و دروغين و تقلب به دنبال سود خود هستند و از نياز مردم و تقاضايي كه براي دريافت خدمات طب ايراني- اسلامي وجود دارد،سوء استفاده مي كنند.
قائم مقام وزير بهداشت با اشاره به ادعاهاي اين افراد گفت: انواع ادعاهاي درمان سرطان يا بيماريهاي كه بايد براي درمان آنها جراحي انجام شود يا كارهايي كه در مغازه هاي فروش گياهان دارويي براي فروش تركيبات گياهي انجام مي شود، سلامت مردم را به خطر مي اندازند.
وي افزود: در برخي از اين مغازه ها نه تنها ادعاي دروغين و تجويز بي اثر براي درمان بيماري انجام مي شود بلكه گاهي به نام دارو، مواد محرك و روانگردان به مراجعه كنندگان داده مي شود كه اعتيادآور و بسيار خطرناك هستند.
حريرچي اضافه كرد: اين افراد غير مسئول با تجويز خودسرانه و غير علمي مواد مختلف گاهي عوارضي را براي سلامت مردم به وجود مي آورند كه تا آخر عمر و طولاني مدت افراد را گرفتار مي كنند و باعث نارسايي و آسيب جدي به اعضاي بدن مي شود.
معاون كل وزارت بهداشت گفت: برخورد جدي با اين متخلفان با همكاري دستگاههاي نظارتي ديگر و نيز تشكيلات صنفي امسال در دستور كار است و حتما برخورد با اين متخلفان تشديد مي شود.
وي افزود: اساس طب سنتي ايراني- اسلامي بر ترويج سبك زندگي سالم و پيشگيري از بيماريهاست و به مردم توصيه مي كند با تغذيه سالم و بهره گيري از اصول بهداشتي چگونه از بروز بيماري پيشگيري كنند اما وقتي بيماري مانند سرطان يا گرفتگي عروق به وجود آمد خود متخصصان طب سنتي نيز براي درمان به متخصصان پزشكي و جراحان نوين مراجعه مي كنند.
حريرچي اضافه كرد: نمي شود فردي را كه سكته كرده است را به بخش سي سي يو نبرد يا از داروهاي ضد انعقاد و لخته خون براي وي استفاده نكرد.
قائم مقام وزير بهداشت گفت: قبول داريم كه مراكز مجاز طب سنتي در كشور كافي نيست.راه حل توسعه طب سنتي ايجاد مراكزي معتبر و مجاز است كه مطابق اصول علمي خدمات طب سنتي را با توجه به استطاعت مالي مردم و تقاضاهايي كه وجود دارد به مردم ارائه كنند و اين رويكرد در دستور كار وزارت بهداشت است.
برچسب ها: طب سنتي ، سلامت ، زندگي
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: