کد خبر: ۱۳۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۵ - 2017January 05
این مطالعه نزدیک به 1500 زن ۷۰ تا ۷۹ ساله را برای سه سال پیگیری کرد. محققان دریافتند که کاهش 5 درصد یا بیشتر در شاخص توده بدنی (BMI)، منجر به کاهش 50 درصدی در خطر بی‌اختیاری ادرار استرسی جدید یا مداوم می‌شود.
شفا آنلابن:بی‌اختیاری ادرار، شکایت گسترده‌ای در میان زنان است؛ اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ممکن است زنان مسن‌تر در صورت لاغرتر و قوی‌تر بودن، از این مشکل رهایی یابند.

به گزارش شفا آنلاین:این مطالعه نزدیک به 1500 زن ۷۰ تا ۷۹ ساله را برای سه سال پیگیری کرد. محققان دریافتند که کاهش 5 درصد یا بیشتر در شاخص توده بدنی (BMI)، منجر به کاهش 50 درصدی در خطر بی‌اختیاری ادرار استرسی جدید یا مداوم می‌شود. همچنین کاهش 5 درصدی یا بیشتر در قدرت دست، با 60 درصد احتمال بالاتر بی‌اختیاری ادرار ارتباط دارد. زنانی که گفتند حداقل به صورت ماهانه بی‌اختیاری ادرار دارند، دارای BMI متوسط حدود 28 بودند. به گفته نویسندگان این مطالعه، از دست دادن وزن حتی در دهه 70 زندگی یک زن، می‌تواند با کاهش فشار بر مثانه، به بهبود بی‌اختیاری ادرار استرسی کمک کند. به علاوه، عضلات مثانه قوی‌تر ممکن است قادر به مقاومت در برابر فشار بیشتر باشد.سپید
منبع: Healthday
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: