کد خبر: ۱۳۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۵ - 2016December 30
آلودگی شدید هوا، ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و غبار ناشی از کاهش کیفیت هوا که در هفته گذشته ساکنان تهران و برخی کلانشهرها را آزار داده بود دوباره مهمان ساکنان تهران شد و کیفیت هوا را برای گروه‌های حساس و بیماران آلوده کرد.

شفا آنلاین>اجتماعی>کیفیت هوای استان تهران با کاهش وزش باد و باران دوباره در شرایط ناسالم برای گروههای حساس و بیماران قرار گرفت که در برخی مناطق شرایط کیفیت هوا برای همه افراد در وضعیت قرمز و ناسالم است.

به گزارش شفا آنلاین، آلودگی شدید هوا، ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و غبار ناشی از کاهش کیفیت هوا که در هفته گذشته ساکنان تهران و برخی کلانشهرها را آزار داده بود دوباره مهمان ساکنان تهران شد و کیفیت هوا را برای گروه‌های حساس و بیماران آلوده کرد.

ساکنان تهران در روزهای گذشته به لطف نزولات جوی و وزش باد فقط 48 ساعت هوای سالم استنشاق کردند و کیفیت هوای پایتخت امروز (جمعه 10 دی) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، بیماران، زنان باردار، سالمندان و کودکان قرار گرفت.

دستگاههای سنجش کیفیت هوای تهران میانگین عدد ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون را 123 اعلام کردند که نشان‌دهنده شرایط ناسالم برای گروههای حساس است و این افراد باید از تردد در مراکز عمومی  پرهیز کنند.

اما در چنین شرایطی کیفیت هوای برخی از مناطق استان تهران برای تمامی افراد ناسالم شده و در وضعیت قرمز قرار گرفته است؛ به‌طوریکه ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در منطقه 18 و منطقه دو تهران بالاتر از عدد 150 قرار دارد و شرایط کیفیت هوا برای همه افراد ناسالم و در خط قرمز اعلام شده است.

بنابر پیش‌بینی کارشناسان سازمان هواشناسی کشور این پایداری هوا در ساعت‌های آتی ادامه می‌یابد و احتمال افزایش آلودگی برای کلانشهرها و به‌ویژه تهران بیش از پیش داده می‌شود.

استمرار آلودگی هوا در هفته گذشته، کاهش موقتی آن به سبب باد و باران و بازگشت مجدد ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون نشان می‌دهد که تمهیدات تکراری مسئولان محیط زیست و شعارهای متداول آنها نتوانسته موجب بهبود وضعیت هوا شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: