کد خبر: ۱۳۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 07
این کنگره فرصت خوبی برای گسترش ارتباطات بین المللی است که یکی از اقدامات اصلی در این راستا امضای تفاهم نامه بین ایران و ایتالیا است.
شفا آنلاین:رییس هیات مدیره انجمن پروستودنتیست های ایران گفت: آموزش های حال حاضر کشور در حوزه پروتز پاسخگوی نیازهای آینده نیست.
به گزارش شفا آنلاین،اسماعیل اسدزاده رییس شانزدهیمن کنگره بین المللی انجمن علمی پروستودنتیست های ایران در افتتاحیه این کنگره که امروز در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین آکادمی پروتز ایتالیا و انجمن پروستودنیست های ایران خبر داد و گفت: این کنگره فرصت خوبی برای گسترش ارتباطات بین المللی است که یکی از اقدامات اصلی در این راستا امضای تفاهم نامه بین ایران و ایتالیا است. 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری یک سمپوزیوم یک روزه با موضوع درمان بیماران سالخورده، تصریح کرد: برنامه های متعددی در کنگره شانزدهم پیش بینی شده که داوطلبان با شرکت در کارگاه ها و سایر پنل ها گواهی شرکت در این دوره ها را دریافت می کنند.
 
به گفته وی هدف اصلی کنگره امسال «تمرکز بر روی بیمار» بوده و تمام سخنرانی ها حول همین محور است. 

آموزش کنونی پروتز به نیازهای آینده پاسخ نمی دهد
در ادامه این مراسم کاوه سیدان رییس هیات مدیره انجمن پروستودنتیست های ایران با اشاره به حضور سخنرانان برجسته داخلی و خارجی در شانزدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی پرستودنتیست های ایران گفت: 24 کارگاه علمی توسط اساتید خارجی و داخلی در 12 سالن مختلف برگزار می شود. 

وی اظهار کرد: انجمن پروتز همواره در کنار انجمن دندانپزشکی فعالیت کرده و اخیرا طی یک قرارداد سه ساله با فدراسیون جهانی دندانپزشکی FDA قرار شده از سال 2017 تا 2019 تمام کنگره های خاورمیانه FDA در تهران برگزار شود که افتخاری بزرگ برای جامعه دندانپزشکی ایران محسوب می شود. 

رییس هیات مدیره انجمن پرستودنتیست های ایران با بیان اینکه آموزش پروتز امروز با مشکلات زیادی همراه است، تصریح کرد: متاسفانه آموزش حال حاضر کشور ما برای دانشجویان پاسخگوی نیازهای آینده نیست و هیچ یک از برنامه های دانشگاهی و دانشکده های دندانپزشکی به روز نشده که باید در این راستا اقدامات جدی انجام داد. 

سیدان فضای مجازی و رسانه های اجتماعی را تهدیدی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان خواند و افزود: باید علاوه بر تربیت متخصصان برجسته بتوانیم معلمان خوبی هم برای نسل بعد وارد عرصه آموزش بکنیم. 

به گفته وی کشور ما رتبه اول فرار مغز ها در بین سایر کشور ها دارد که این یک زنگ هشدار و معضل اجتماعی محسوب می شود و نیاز به توجه ویژه اصلاح در این روند دارد. 

رییس هیات مدیره انجمن پرستودنتیست های ایران با اشاره به پنجاه و هفتمین کنگره اکسیدا از 25 تا 28 اردیبهشت سال آینده بیان کرد: این کنگره به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای دندانپزشکی کشور سال 96 با محوریت بیانه ای در سلامت دهان برگزار می شود. 

تصمیمات سلیقه ای اعتبار علمی دندانپزشکی را خدشه دار می کند
علی تاجرنیا رییس انجمن دندانپزشکان ایران در ادامه دانش و مهارت دندانپزشکان را علاوه بر امر آموزش مرهون تلاش انجمن های علمی دانست و افزود: متاسفانه روال منطقی و اصولی آموزش بیش از یک دهه است که دستخوش تصمیمات عجولانه، سلیقه ای و غیر علمی شده که در دراز مدت اعتبار علمی دندانپزشکان ایرانی را خدشه دار می کند.

وی اظهار داشت: گسترش بی رویه دانشکده های دندان پزشکی در دولت نهم و دهم، حفظ نکردن اساتید و اعضای هیات علمی با سابقه در دانشکده ها، قوانین دست و پاگیر بر سر جذب هیات علمی، گسترش بی رویه رشته های تخصصی و برخورد منفعلانه با پذیرش فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه های بی کیفیت خارجی همگی دور باطلی شده که شان و جایگاه دانش دندان پزشکی را مورد تهدید جدی قرار داده است.

لزوم اهمیت وزارت بهداشت به خرد جمعی 
تاجرنیا با اشاره به برخوردهای منفعلانه مسئولان وزارت بهداشت با مدیریت جدید دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی گفت: این برخوردهای منفعلانه مسئولین و تحت فشار سیاسی برخی نمایندگان مجلس گویای ادامه روند این مسیر غلط است.

به گفته وی؛ موضوع تربیت بهداشت کاران دهان و دندان با رویکرد درمانگری هم مزیدی بر علت شده و ارائه خدمات با کیفیت و عادلانه با با چالش جدی مواجه کرده است.

رییس انجمن دندانپزشکی ایران ضمن درخواست از وزارت بهداشت مبنی بر توجه به خرد جمعی بزرگان جامعه دندان پزشکی ادامه داد: اگر بی توجهی ها ادامه یابد، عقب افتادگی های سالیان دراز بخش بهداشت، پیشگیری و درمان دندان پزشکی را به وسیله روش های غیر علمی و مقطعی پیچیده تر نکنند. 

وی ضمن اعلام آمادگی انجمن برای کمک به دولت یادآور شد: انجمن های علمی همانگونه که در امر آموزش پس از فارغ التحصیلی در کنار وزارت بهداشت این مسئولیت را به عهده گرفته و عملکرد موفقی داشته، امروز هم آماده هرگونه پیگیری و کمک به دولت است.
برچسب ها: ایران ، کنگره ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: