کد خبر: ۱۳۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 05
مجوز لازم برای مشمولان غایبی که دارای فرزند معلولند، اخذ شده است ؛ این در حالی است که پیش از این، مشمولان یاد شده از چنین مزیتی برخوردار نبودند و این موضوع برای سایر مشمولان اجرا می شد.

شفا آنلاین:جانشین رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی اعلام کرد: شرایط برای معافیت مشمولان غایب دارای فرزند با معلولیت شدید باید به تایید بهزیستی و شورای پزشکی نیروی انتظامی برسد.
به گزارش شفا آنلاین،سردار ابراهیم کریمی درباره طرح جدید معافیت مشمولان غایب دارای فرزند معلول ، افزود: مجوز لازم برای مشمولان غایبی که دارای فرزند معلولند، اخذ شده است ؛ این در حالی است که پیش از این، مشمولان یاد شده از چنین مزیتی برخوردار نبودند و این موضوع برای سایر مشمولان اجرا می شد.
وی ادامه داد: با توجه به مشکلات و هزینه های فرزندان معلول و مشکلات پدران آنان برای اعزام به سربازی، شرایطی فراهم شد تا غیبت این قبیل مشمولان بخشیده شود.
سردار کریمی با بیان اینکه اجرای این طرح حرکت خوبی است به فرآیند انجام این طرح اشاره کرد و گفت: ابتدا باید میزان و شدت معلولیت فرزند مشمولان مورد نظر در بهزیستی مطرح شود و چنانچه تشخیص داده شد که معلولیت در حد شدید است باید در شورای پزشکی نیروی انتظامی نیز مورد بررسی قرار گیرد که در صورت تایید ، فرد می تواند از معافیت سربازی استفاده کند.
جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اضافه کرد: این طرح پیش از این برای افراد غیر غایب اجرا می شد اما از این پس برای مشمولان غایب هم اجرا می شود.
سردار کریمی همچنین خاطرنشان کرد: اجرای این طرح برای نخستین بار به استان ها اعلام شده است و افراد باید برای ثبت تقاضای خود به مراکز پلیس 10+ مراجعه کنند؛ البته پیش از این باید به بهزیستی استان های خود برای بروز رسانی اطلاعات فرزند خود مراجعه کرده باشند.
به گفته وی، غیبت مشمولان دارای فرزند معلول ذهنی و ناتوان با تایید نوع و شدت معلولیت توسط سازمان بهزیستی و شورای پزشکی رده های وظیفه عمومی، مانع رسیدگی به درخواست معافیت آنان نخواهد بود
برچسب ها: معافیت ، مشمولان ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: