کد خبر: ۱۳۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 23
بر اساس یک مطالعه جدید، افسردگی در بین نوجوانان آمریکایی افزایش یافته است. درصد نوجوانانی که ابتلا به یک دوره افسردگی اساسی را در سال گذشته گزارش کرده بودند، بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ از 7/8 به 3/11 درصد رسیده بود.
شفا آنلاین:  دختران نوجوان در بالاترین میزان آسیب‌پذیری قرار دارند. در ۲۰۰۵، ریسک اختلال افسردگی در بین پسران نوجوان 5/4 درصد و در بین دختران نوجوان ۱۳ درصد بود. اما طبق نظرسنجی جدید ریسک افسردگی پسران تا سال ۲۰۱۴، ۶ درصد افزایش یافته و در مورد دختران به بیش از
۱۷ درصد رسیده است.

به گزارش شفا آنلاین: دکتر رامین مجتبایی، استاد دپارتمان سلامت روان دانشگاه جانز هاپکینز در این باره می‌گوید: «در این مدت نوجوانان پنج علامت افسردگی یا علائم بیشتری را در طول مدت دو هفته یا طولانی‌تر تجربه کردند.» بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد خطر افسردگی نوجوانان از سال ۲۰۱۱ روند صعودی پیدا کرده که در بین دختران نوجوان به مراتب شدیدتر بوده است. به گفته مجتبایی، این یافته‌ها همسو با افزایش نرخ خودکشی در آمریکا نیز هست.


این گروه مطالعه‌کننده اذعان می‌دارد که در بین نوجوانان و جوانان آمریکایی، تقریبا از هر ۱۱ نفر یک نفر در سال اختلال افسردگی اساسی را تجربه می‌کند.


داده‌های این مطالعه مربوط به بیش از ۱۷۲ هزار نوجوان آمریکایی (۱۲ تا ۱۷ سال) و حدود ۱۷۸ هزار جوان (۱۸ تا ۲۵ سال) بوده که بین ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ جمع آوری شده است.

میزان افسردگی اساسی در جوانان از ۸ درصد در ۲۰۰۵ به 6/9 درصد رسیده است. پژوهشگران علی‌رغم این افزایش‌ها، تغییری را در درمان سلامت روان برای نوجوانان یا جوانان مشاهده نکردند که نشان‌دهنده نیاز به تلاش‌های امدادی بیشتر باشد.سپید
منبع: Live Science
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: