کد خبر: ۱۳۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 19
کیت تشخیص حس بویایی به صورت یک تست ساده طراحی شده و نشان می دهد که فرد دچار اختلال یا عدم اختلال در این حس بویایی است.

شفا آنلاین:صفا طاهرخانی، محقق یک شرکت دانش بنیان و طراح کیت تشخیص حس بویایی اظهار داشت: بنا داریم دو کلینیک بویایی در بیمارستان های امیر اعلم و بقیه الله (عج) راه اندازی کنیم.

به گزارش شفا آنلاین،وی با بیان اینکه بویایی مردم به دلیل  آلودگی هوا خصوصا در استان های جنوبی کشور و مناطق صنعتی دچار اختلال شده است، عنوان کرد: از این رو نیاز است که از این کیت ها برای پیشگیری از اختلالات دیگر بهره ببریم.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: استفاده از این کیتها، اولین روش استاندارد ارزیابی حس بویایی به صورت کمی در ایران به شمار می رود.

وی افزود: کیت تشخیص حس بویایی به صورت یک تست  ساده طراحی شده و نشان می دهد که فرد دچار اختلال یا  عدم اختلال در این حس بویایی است.

این محقق با اشاره به کاربردهای کیت تشخیص حس بویایی عنوان کرد: پیش‌بینی بیماری­‌های اعصاب مرکزی مانند پارکینسون و آلزایمر، تشخیص تمارض به از دست دادن حس بویایی در پزشکی قانونی، بررسی اختلالات رشد در کودکان مانند اوتیسم و بیش فعالی، عدم تمرکز، ارزیابی عملکرد حس بویایی و تشخیص اختلالات بویایی در کلینیک­‌ها و مراکز درمانی و تحقیقاتی و غربالگری افراد برای مهارت­‌های شغلی از جمله کاربردهای این کیت هستند.

وی با اشاره به کیت های تست بویایی تاکید کرد: با استفاده از کیت های تشخیص تست های بویایی، آستانه سنجی و تست های دیگر را انجام می دهیم و به سایر کلینیک ها خدمات دهی می کنیم.

طاهرخانی گفت: با راه اندازی کلینیک های تست بویایی می توانیم بیشتر و بهتر به مردم در این خصوص خدمات دهی کنیم.

وی با بیان اینکه بنا داریم که نمایندگی های دیگری در سراسر کشور بگیریم، خاطرنشان کرد: ما می توانیم در این شرکت دانش بنیان کلینیک هایی را تجهیز کنیم و پرسنل آنها را در این راستا آموزش دهیم.

برچسب ها: آلودگی هوا ، کلینیک ، تست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: