کد خبر: ۱۳۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 15
10درصد از کل جمعیت کشور ایران دیابت دارند و 25 درصد از جمعیت نیز میزان قند خون بالای 100 دارند.
شفا آنلاین>سلامت>معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دیابت در ۲۰ سال گذشته در بین ایرانیان سه و نیم برابر افزایش یافته و علت اصلی آن سوء تغذیه است.

به گزارش شفا آنلاین، رضا ملک‌زاده در حاشیه همایش روز جهانی دیابت در جمع خبرنگاران افزود: ما در بین دیگر جوامع کمترین میزان ورزش همگانی و مردمی را داریم و همین بی تحرکی موجب افزایش خطر ابتلا به دیابت می شود.

وی گفت: 10درصد از کل جمعیت کشور ایران دیابت دارند و 25 درصد از جمعیت نیز میزان قند خون بالای 100 دارند.

ملک زاده افزود: دیابت موجب افزایش سکته های مغزی، بیماری های قلبی و عروقی، نارسایی کلیه و نارسایی کبد و همچنین مشکلات دیگر می شود.

کسانیکه دچار چنین بیماری مزمنی هستند یا زمینه های ژنتیکی را دارند باید مراقبت بیشتری برای کنترل قند خون خود داشته باشند. هدف از نامگذاری 24 آبان برابر با 14 نوامبر بعنوان روز جهانی دیابت، افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با علل، عوارض، پیشگیری و درمان دیابت این دیده روزافزون است.

متخصصان پیش بینى مى‌کنند که رقم افرادی که به دیابت مبتلا می شوند  تا پایان سال ۲۰۲۵ در نتیجه طولانى شدن عمر مفید افراد، سبک زندگى بى‌حرکت و غیرفعال و تغییر الگوهاى رژیم غذایى به ۳۳۳ میلیون نفر برسد.

هفته ملی دیابت سال1394از 20 آبان لغایت 26 آبان به عنوان هفته ملی دیابت با شعار: « دیابت و زندگی سالم » در نظر گرفته شده و برای هر روز هفته نیز موضوعی متناسب اعلام شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: