کد خبر: ۱۳۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 14
با وجود 30 سال فعالیت انجمن دیابت ایران، 12درصد از مردم به دیابت مبتلا هستند و باید پرسید ما چگونه عمل کرده ایم که موفق به کنترل مناسب دیابت نبودیم.

شفا آنلاین:اسدالله رجب روز دوشنبه در مراسم روز جهانی دیابت(14 نوامبر - 24 آبان) افزود: با وجود تمام فعالیت های این انجمن و دیگر دستگاه های مرتبط آنچنان دستاوردی در این زمینه نداشته ایم؛ این در حالی است که می توان از دیابت نوع 2 پیشگیری کرد.

 به گزارش شفا آنلاین،وی اظهار کرد: بیمه ها در زمان حاضر 90 درصد هزینه های درمان بیماران دیابتی را پرداخت می کنند؛ در حالی که پرداخت نشدن هزینه های پیشگیری از بیماری دیابت توسطه بیمه ها یکی از مشکلات اساسی برای کاهش ابتلا به دیابت در کشوراست و سوال این است چرا در زمینه کنترل دیابت خیلی موفق نبودیم.
رجب به مساله آموزش و نقش آن در پیشگیری از بیماری هایی همچون دیابت تاکید کرد و افزود: آموزش در امر پیشگیری از ابتلا به دیابت باید در اولویت باشد.
رئیس انجمن دیابت ایران همچنین به نبود آموزش تخصصی کافی برای پزشکان و پرستاران اشاره و تصریح کرد که در این زمینه می بایست تیم های آموزشی و تخصصی تربیت شوند.
وی با اشاره به فاکتورهای حوزه پیشگیری گفت: این فاکتورها شامل ابزارهای کنترل دیابت شامل نوارهای تست قندخون و ادرار و همچنین ابزارهای تزریق مثل قلم انسولین است.
رئیس انجمن دیابت ایران وزارت بهداشت را مسئول سلامت مردم دانست و گفت: باید داروها و تجهیزات تولید داخلی از کیفیت بالایی برخوردار باشند، زیرا نسخه اول برای درمان تولید داخلی است که باید با کیفیت باشد .
وی با اشاره به فعالیت انجمن دیابت ایران از سال 1368 ، تصریح کرد: تاکنون آموزش های متعددی در کشور در زمینه معرفی بیماری دیابت و همچنین عوارض ناشی از آن، اجرا شده است.
رجب اضافه کرد: در این زمینه 250هزار جلد کتاب به چاپ رسیده است و همچنین تاکنون 77 شماره مجله پیام دیابت چاپ و دراختیار افراد مبتلا به دیابت قرار گرفته است .
رئیس انجمن دیابت ایران، خاطرنشان کرد که دادن اطلاعات به مردم از عوامل مهم پیشگیری از شیوع دیابت است و به همین علت این موضوع ، بسیار با اهمیت است .
آیین گرامیداشت روز جهانی دیابت امروز ، دوشنبه با حضور معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران ،رئیس انجمن دیابت ایران و انجمن گابریک و همچنین مختصصان دیابت و برخی از این بیمارن در وزارت بهداشت برگزار شد .
برچسب ها: بیمه ، دیابت ، ابتلا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: