کد خبر: ۱۳۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 13
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد:
سورنا ستاری گفت:در بین شرکت های دانش بنیان فعالیت شرکت های دانش بنیان حوزه پزشکی بسیار روان تر و توسعه یافته تر است و در حوزه تولید دارو در بازار داخل می توانیم روی پای خودمان بایستیم البته از نظر صادرات مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف کنیم.
شفاآنلاین>سلامت> معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از اختصاص ده هزار میلیارد تومان اعتبار جدید برای توسعه بازارهای مبتنی بر دانش خبر داد و گفت: در زمان حاضر هر ویال داروی بایوتکنولوژی معادل 200 بشکه نفت ارزآوری دارد.

به گزارش شفاآنلاین،سورنا ستاری روز یکشنبه در مراسم انتقال تفاهمنامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: حدود ده هزار میلیارد تومان اعتبار جدید برای توسعه بازارهای مبتنی بر تکنولوژی های جدید بین شرکت های دانش بنیان توزیع می شود که با توجه به ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه پزشکی، امیدواریم 50 درصد این اعتبار به شرکت های دانش بنیان اختصاص یابد.
وی افزود: هم اکنون حدود دو هزار میلیارد تومان در بین شرکت های دانش بنیان حوزه پزشکی توزیع می شود اما این ده هزار میلیارد تومانی اعتبار جدیدی است که برای تجاری سازی تکنولوژی های جدید و ورود محصولات جدید به بازار توزیع می شود.
ستاری ادامه داد: در بین شرکت های دانش بنیان فعالیت شرکت های دانش بنیان حوزه پزشکی بسیار روان تر و توسعه یافته تر است و در حوزه تولید دارو در بازار داخل می توانیم روی پای خودمان بایستیم البته از نظر صادرات مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف کنیم.
وی اضافه کرد: وزارت بهداشت یکی از پایه های جدی توزیع شرکت های دانش بنیان در کشور است و به خصوص داروها و تجهیزات دانش بنیان زیادی در کشور تولید شده و در این زمینه جهش قابل توجهی داشته ایم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: باوجود پیشرفت هایی که در تولید محصولات دانش بنیان داشته ایم در حوزه صادرات نوپا هستیم و باید با رعایت استاندارهای بین المللی تولید دارو، سهم بیشتری از بازارهای خارجی را در اختیار بگیریم.
صبح امروز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری به منظور توسعه بازارهای محصولات دانش بنیان در حوزه پزشکی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: