کد خبر: ۱۳۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 10
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس در پاسخ به سوالی درباره مسائل مالی طرح تحول سلامت گفت: «قبل از آغاز طرح تحول بعضی از دوستان دست‌اندرکار طرح هشدار دادند که باید منابع پایدار برای طرح ببینید چون اتکاء به منابع ناپایدار، همین گرفتاری را ایجاد می‌کند که درحال حاضر طرح تحول با آن روبه‌رو است.
شفا آنلاین:بر بدنه طرح هم از حیث فنی نقدهایی وارد است که برخی از نمایندگان در کمیسیون بهداشت در این باره نظراتی ارائه داده‌اند. ولی درعین حال اولویت اصلی ما سلامت مردم است. آنچه بنده از سال 92 هم دنبال می‌کردم، این است که سهم سلامت در تولید ناخالص داخلی حداقل به هشت درصد برسد اما با درآمد پایدار و باثبات که نیاز به استفاده از سازوکارهای موقتی نباشد.

امیدوارم که دولت در برنامه ششم اعتبار پایدار را برای طرح سلامت که جزو حقوق اولیه مردم و تکالیف حاکمیتی است، به سهم منطقی برساند. هنوز احساس می‌کنیم مردم به سهم سلامت بیشتری ‌از آنچه در سیاست‌های ما تعیین شده‌، نیاز دارند.»

به گزارش شفا آنلاین:خبرنگار سپید می نویسد :از دکتر عارف پرسیدیم: «با هشت هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده در بودجه، تازه اسناد بیمه تا ماه اردیبهشت 95 پرداخت می‌شود و مجلس باید 16 هزار میلیارد تومان دیگر به بودجه 96 بیمه سلامت اضافه کند. شما به عنوان فردی که سال‌ها در سازمان برنامه و مدیریت بودید، آیا این توان را در کشور می‌بینید که 16 هزار میلیارد تومان دیگر به بودجه فعلی فقط سازمان بیمه سلامت اضافه کند؟» او پاسخ داد:«سلامت جزو اولویت‌های ماست اما منابع کشور هم محدود است، باید فکر کنیم. برای اینکه حداقل سلامت مردم را تامین کنیم، از کجا باید منابع پایدار تامین کنیم؟ نه منابعی که همیشه نگران تامین آن باشیم. امیدوارم در برنامه ششم این مساله حل شود.»

       رئیس فراکسیون امید مجلس در پاسخ به اینکه با توجه به انتخاب سه نفر از اعضای شورای نظارت بر انتخابات شوراها از لیست امید، درباره پتانسیل تاثیرگذاری فراکسیون امید گفت: «می‌توان گفت در دو سه ماه گذشته تقریبا مواردی که تصمیم گرفته‌شده به نتیجه رسیده است. مثلا در رابطه با اصلاحیه بودجه، علیرغم ضعف‌های کارشناسی که دیده بودیم، تصمیم گرفتیم، دولت را حمایت کنیم و آن سه هزار میلیارد تومانی که می‌خواستند استقراض کنند، رای آورد. یا مثلا در انتخاب نظار در کمیسیون ماده 10 احزاب در هیات نظارت بر مطبوعات و آخر سر هم شورای نظارت بر انتخاب شوراها، انسجام خود را نشان داده و انتظار داریم، روز به روز بهتر شود.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: