کد خبر: ۱۲۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 07
مرتضی سلیمی، سرپرست سازمان امداد و نجات هلال‌احمر که به تازگی این سمت را بر عهده گرفته است، در خصوص اولویت‌ها و اقدامات این سازمان پس از تغییر و تحولات مدیریتی توضیحاتی ارائه داد.
شفا آنلاین:وی تعامل بین بخشی را از برنامه‌های زیرساختی این جمعیت عنوان کرد و گفت: «مهمترین هدف ما این است که بین سازمان امداد و نجات و سازمان‌های درون بخشی جمعیت و در حوزه مدیریت بحران بتوانیم قدم‌هایی برداریم.»

      به گزارش شفا آنلاین:به نقل از سپید  وی راه‌اندازی تیم‌های واکنش سریع در تمام استان‌ها را از اولویت‌های کاری این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: «تهیه برنامه عملیاتی پاسخگویی به سوانح در استان‌ها، شهرستان‌ها، پایگاه‌ها و استانداردسازی پاسخگویی در غالب برنامه‌های عملیاتی و درمانی از جمله اقداماتی است که انجام خواهیم داد تا شرایط را به نقطه مطلوبی برسانیم.»

       کمبود منابع در جمعیت هلال‌احمر و به خصوص آثاری که این موضوع بر ذخایر سازمان امداد و نجات در طی ماه‌های گذشته داشته از دیگر مباحثی بود که رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به آن اشاره کرد و گفت: «از آنجایی که ذخایر سازمان امداد و نجات با کمبود مواجه شده بود به همین دلیل بنا بر دستور رئیس جمعیت هلال‌احمر از محل ذخیره احتیاطی در این زمینه به ما کمک شد تا کمبودها را جبران کنیم. مطمئنا تجهیزات مورد نیاز و تقویت انبارها در اولویت این سازمان قرار دارد.»

       سلیمی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: «با هدایت و درایتی که رئیس جمعیت هلال‌احمر نسبت به مشکلات سازمان امداد و نجات دارند، مشکلات موجود برطرف خواهد شد. اولویت اول ما با استان‌های آسیب‌پذیر خواهد بود و اولویت دوم استان‌هایی هستند که در معرض خطر کمتری قرار دارند.»

       وی در خصوص حادثه‌خیزی کشور و میزان آمادگی که برای مقابله با آن وجود دارد، گفت: «همانطور که می دانید براساس اعلام فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ در زمینه پاسخگویی جزء 10 جمعیت برتر در جهان هستیم. در زلزله‌ای که در زرند شاهد آن بودیم جمعیت‌ توانست با ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری آرامش را به مردم بازگرداند. جمعیت هلال‌احمر و دولت آمادگی برای پاسخگویی با حوادث را دارد . قطعا تفاوت اقدامات در استان‌ها متفاوت است و باید سعی کنیم استان‌های ضعیف را توانمند کنیم تا اقدامات موثری انجام دهیم. باید توجه داشت که رویکرد جمعیت پیشگیری است و پیشگیری با آموزش، مانور و آماده سازی مردم در این حوزه‌ها می تواند موثر باشد.»

       سرپرست سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در خصوص تعداد بالگردها نیز بیان کرد: «در حال حاضر 23 بالگرد در کشور وجود دارد و سه بالگرد نیز تا پایان سال به مجموعه اضافه خواهد شد. سیاست ما این است که هر استان یک بالگرد داشته باشیم که امیدواریم به زودی به این هدف دست یابیم.»

       در آستانه اربعین حسینی، سلیمی از آمادگی کامل سازمان امداد و نجات برای خدمت رسانی به زائران و افزایش 17 درصدی ظرفیت‌ها نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: « طرح امدادرسانی به مدت 13 روز انجام خواهد شد و سه قرارگاه مرزی در این زمینه ایجاد شده است. 30 دستگاه آمبولانس، 5 فروند بالگرد ، 79 پایگاه ثابت در دو استان ایلام و خوزستان به طور کامل آماده هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: