کد خبر: ۱۲۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 30
این برنامه، پنجمین ماموریت انجمن نیک‌ورزی شریان است که در بیمارستان لواسانی تهران برگزار می‌شود.
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل بنیاد نیک‌ورزی شریان جزییات برنامه علمی آموزشی یک تیم بین‌المللی از متخخصان جراحی قلب اطفال در ایران را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین،علی بروجردی در خصوص این برنامه علمی- آموزشی توضیح داد و گفت: این برنامه برای پنجمین بار، تحت نظر انجمن جراحان قلب ایران اجرا می‌شود. پیشتر دو بار در مرکز طبی کودکان و دو بار در بیمارستان شهید مدرس تهران برگزار شده بود.

وی افزود: این برنامه، پنجمین ماموریت انجمن نیک‌ورزی شریان است که در بیمارستان لواسانی تهران برگزار می‌شود. یک تیم بین المللی از بهترین متخصصان جراحی قلب اطفال که شامل 15 متخصص جراح قلب، بیهوشی، داخلی قلب، پرفیوژنیست، پرستار اتاق عمل، متخصص آی سی یو، متخصص مراقبت تنفسی و پرستاران آی سی یو است در یک دوره دو هفته‌ای به ایران دعوت می‌شوند؛ به این ترتیب در بیمارستان لواسانی کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی مادرزادی تا سن 18 سالگی، تحت نظر و مسئولیت پزشکان ایرانی بستری و تحت درمان قرار می‌گیرند. در این برنامه این گروه به عنوان مشاوره‌های آموزشی در کنار تیم ما با هم تبادل نظر می‌کنند.

بروجردی تاکید کرد: درمان مستقیم از طرف این تیم انجام نمی‌شود، بلکه آنها کنار تیم ایرانی یک برنامه آموزشی اجرا می‌کنند و در کنار یکدیگر هم مراقبت، ویزیت، تشخیص و مشاوره انجام می‌دهند ولی درمان توسط پزشکان ایرانی انجام می‌شود.

مدیرعامل بنیاد نیک‌ورزی شریان در خصوص چگونگی انتخاب بیماران برای مشاوره از سوی این تیم نیز گفت: بیمارانی که در این برنامه شرکت می‌کنند از قبل انتخاب شده‌اند. آنها یا از نظر مالی محروم هستند یا به علت ابتلا به بیماری صعب العلاج، به مشاوره و کمک‌های درمانی نیاز دارند.

وی تصریح کرد: ما در این برنامه دو جلسه مشورتی با پزشکان سراسر کشور داریم که طبق آن، این پزشکان، بیمارانی که در درمان آنها مشکل دارند را به این جلسه  می‌آورند و برای آنها یک شورای مشورتی صورت می‌گیرد. برای سایر گروه‌های پزشکی مانند پرستاران و پرفیوژنیست‌ها نیز در راستای آموزش روش‌های نوین درمانی، این جلسات برگزار می‌شود.

بروجردی ادامه داد: مردم می‌توانند برای دریافت مشاوره و درمان به این بیمارستان  مراجعه کنند ، تاجایی که ظرفیت وجود داشته باشد، درمان و مشاوره‌ها در همین دوره انجام می‌شود. سایر بیماران نیز برای ماموریت‌های بعدی این تیم به تدریج دعوت می‌شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: