کد خبر: ۱۲۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 28
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: فقر کتابخوانی در کشور مشهود است و مردم از سال 80 به بعد بیشتر با کتاب فاصله گرفتند.

شفا آنلاین:منصور اعتصامی گفت: طیف گسترده‌ای از مردم کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که از این میان 2 هزار و 830 هزار نفر مستمری بگیر و 9 میلیون نفر بیمه شده مستقیم و در مجموع 42 میلیون نفر مخاطب تامین اجتماعی‌اند که متاسفانه با کتاب میانه خوبی ندارند.
 به گزارش شفا آنلاین،وی ادامه داد: اگرچه آمارهایی که از کتاب خوانی داده شده امیدوار کننده است اما متاسفانه این آمار برای طیف محدودی است و فاصله قشرهایی از مردم با کتاب روز به روز بیشتر می شود.
وی اذعان داشت: در تهران 86 بیمارستان و 430 کلینیک، پلی کلینیک و دی کلینیک وجود دارد که متناسب با نیاز مراجعان به این مراکز باید کتاب وارد شود.مثلا بیماری که در مطب منتظر نوبت است تنها با کتاب می تواند سرگرم شود.
وی گفت: تامین اجتماعی پنجمین دستگاه اداری کشور است که 67 هزار کارمند دارد و به صورت گسترده فعالیت‌های فرهنگی را با آنها آغاز کرده‌ایم و معمولا کتاب‌ها به صورت سیستمی و الکترونیکی ارسال می‌شوند.
به گفته اعتصامی تدوین و چاپ کتاب سال تامین اجتماعی مهمترین و تخصصی‌ترین فعالیت این سازمان برای ترویج کتابخوانی است که رونمایی آن برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد: در فرآیند عملیاتی، اعتباراتی داریم و آن را هزینه می‌کنیم تا متناسب با مقام و حال تمامی قشرها تولیداتی صورت گیرد که بتوان آنان را جذب کرد.
برچسب ها: بیمارستان ، کتاب ، اجتماعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: