کد خبر: ۱۲۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 28
دکتر مسعود مهرپور اظهار کرد: شماری از دانشجویان داوطلب وهمکار در این طرح ، امروز مقابل ورودی های نماز جمعه این هفته تهران مستقر شده و قند و فشار خون نمازگزاران را در صورت تمایل آنان مورد بررسی قرار می دهند ؛ ضمن اینکه به نماز گزاران جزوه اطلاع رسانی سکته مغزی هم در راستای ارتقای اطلاعات آنان ارایه می شود .

شفا آنلاین:وی با بیان اینکه مسئله ابتلا به سکته مغزی فقط شامل سالمندان نمی شود ، خاطرنشان کرد: سکته مغزی در هر سنی ممکن است رخ دهد ؛ به همین علت همه آحاد جامعه باید در رابطه با این بیماری اطلاع کافی داشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین:مهر پور سکته مغزی قابل درمان است را شعار امسال روز جهانی سکته مغزی اعلام کرد و گفت: البته باید به این نکته هم توجه کنیم که این بیماری هر چند قابل درمان است اما هنگام ابتلا به سکته، زمان طلایی را هم نباید از دست داد.

این فوق تخصص مغز و اعصاب، زمان طلایی درمان اولیه سکته مغزی را سه ساعت اولیه بروز علایم سکته عنوان کرد و گفت: اگر فرد ، علایمی همچون «فلج ناگهانی صورت» ، « فلج ناگهانی دست» و « تکلم یا صحبت کردن دشوار» را احساس کرد حتما اورژانس را مطلع کند و یا هر چه زودتر یعنی کمتر از سه ساعت به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کند.
دبیر انجمن سکته مغزی تصریح کرد: از دست دادن زمان طلایی، ممکن است به معنای از دست دادن عملکرد مغزی باشد.
وی تاکید کرد: فشار خون بالا، سیگار کشیدن، چربی خون، بیماری قلبی و کم تحرکی از جمله عوامل خطری به شمار می آیند که احتمال بروز سکته مغزی را افزایش می دهند.
وی سکته مغزی را آسیب مغزی ناشی از انسداد یا پارگی رگ های مغزی عنوان کرد و گفت: سکته مغزی در سال های اخیر دومین عامل مرگ و میر بعد از بیماری های قلبی و عروقی در ایران و کشورهای توسعه یافته محسوب می شود؛ ضمن اینکه سکته مغزی، نخستین علت ناتوانی در بالغین به شمار می آید.
مهرپور اظهارکرد: کشورهای پیشرفته در زمان حاضر با برنامه ریزی مناسب و همکاری دولت و سازمان های مردم نهاد ، توانسته اند مرگ و میر سکته مغزی را به پنجمین عامل مرگ ومیر تقلیل دهند.
29 اکتبر یا هفتم آبان روز جهانی سکته مغزی نامگذاری شده است اما از آنجا که امسال ، سال کبیسه است این روز در تاریخ شمسی ، هشتم آبان است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: