کد خبر: ۱۲۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 18
شفا آنلاین>سلامت>تحقیقات پیش کلینیکی نشان داده است که زنجبیل اثرات ضد سرطانی و کاهنده نشانه های ناشی از شیمی درمانی داشته است.
به گزارش شفا آنلاین،فاطمه صادقی یک کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به تركیبات آنتی اكسیدانی  زنجبیل، گفت: پژوهش های جدید نشان داده است که تجویز زنجبیل به همراه سیكلوفسفامید به دلیل اثرات آنتی توموری زنجبیل و تاثیر آن بر حذف متابولیت های مخرب سیكلوفسفامید در بدن، می تواند مفید و موثر باشد، اما این امر باید با نظر پزشک معالج انجام شود.
وی افزود: با وجود دستیابی به دانش های جدید و قوی در بخش سلولی و پیشرفت های موجود در درمان سرطان، هنوز این بیماری به عنوان دومین عامل مرگ و میر در جهان مطرح است؛ در کلینیک ها، درمان هایی شامل جراحی، رادیوتراپی، هورمون درمانی و شیمی درمانی انجام می شود که همراه با آسیب های جانبی است.
فاطمه صادقی با بیان اینکه استفاده از درمان های جایگزین در بیماران سرطانی در حال افزایش است، گفت: به نظر می رسد که این درمان ها غیرسمی هستند و نشانه های سرطان را کاهش داده و سیستم ایمنی را تقویت می کنند.
این کارشناس ارشد تغذیه، با اشاره به کاربرد گیاه زنجبیل از دیرباز در فرهنگ های مختلف برای درمان بیماری های مختلف، ادامه داد: تحقیقات پیش کلینیکی نشان داده است که زنجبیل اثرات ضد سرطانی و کاهنده نشانه های ناشی از شیمی درمانی داشته است.
صادقی با بیان اینکه داروی "سیكلوفسفامید"، یک داروی ضد سرطان است که موجب كاهش فعالیت تولیدمثلی و آسیب های دیگری مانند كاهش وزن می شود، اضافه کرد: زنجبیل دارای تركیبات آنتی اكسیدان و كاهنده متابولیت های فعال و رادیكال های آزاد است، تركیبات زنجبیل، به ویژه در جوانان و نوجوانانی كه شیمی درمانی  می شوند و هنوز سن تولیدمثلی خود را آغاز نكرده اند، می تواند كاهنده اثرات مخرب حاصل از سیكلوفسفامید در فرآیند تولیدمثل باشد.
وی یادآور شد: تجویز زنجبیل به همراه سیكلوفسفامید به دلیل اثرات آنتی توموری زنجبیل و تاثیر آن بر حذف متابولیت های مخرب سیكلوفسفامید در بدن، می تواند مفید و موثر باشد؛ همچنین تاثیرات سودمند زنجبیل در سرطان های کبد و سینه نیز، گزارش شده است. 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: