کد خبر: ۱۲۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 19
شفا آنلاین>سلامت> محققان دانشگاه دوک به رهبری میگویل نیکولیلیس موفق شدند با استفاده از رابط مغز و کامپیوتر (BCI) به بیمارانی که دچار آسیب نخاعی شدند کمک کنند تا راه بروند.
به گزارش شفا آنلاین،برای این کار محققان از یک دستگاه روباتیک نیز استفاده کردند که به معلولان کمک می‌کند حرکت کنند. در این پروژه به بیماران 12 ماه آموزش داده شده تا از این سامانه استفاده کنند. این طولانی‌ترین آزمایش رابط مغز و کامپیوتر بوده که نتایج جالب توجهی نیز به دنبال داشته است. این رابط به کسانی که آسیب جدی دیده‌اند کمک می‌کند تا حرکت کنند. رابطی که محققان ساخته‌اند یک دستگاه مبتنی بر EEG بوده که به صورت غیرتهاجمی برای کمک به بیماران استفاده می‌شود.

       برای کمک به حرکت بیماران از ترکیب آموزش به همراه سامانه فیدبک‌دهی لمسی استفاده شد. بیماران با استفاده از این سیستم شروع به حرکت کردند که برای این کار دستگاه روباتیک نیز به کمک آنها آمد.

       BCI در این پروژه نقش کنترل کننده دستگاه روباتیک را به عهده دارد. محققان پیش از این نشان داده بودند که در افرادی که دچار مشکل نخاع شده‌اند، هنوز نرون‌های موجود در آن امکان ایجاد ارتباط را دارند هر چند که هیچ سیگنالی از کورتکس به عضلات ارسال نمی‌شود اما با استفاده از BCI و آموزش می‌توان ارتباط میان مغز و بخش‌های مختلف بدن را ایجاد کرد.
منبع: Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: